نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 21:06

استاندار گلستان خواستار برخورد با هنجارشکنان حوزه حجاب و عفاف شد

گرگان- استاندار گلستان با صدور اطلاعیه ای خواستار برخورد نهادهای متولی با هنجارشکنان حوزه حجاب و عفاف در این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه استاندار گلستان با صدور پیامی خواستار ضرورت برخورد با هنجار شکنان حوزه عفاف و حجاب شد.

در این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز همواره تلاش کرده است بر اساس موازین شرعی قانونی و البته بر اساس خواست و تقاضای عموم شهروندان برنامه ریزی های لازم را در مسیر رشد، تعالی و پیشرفت جامعه داشته باشد.

در بخش دیگری از این پیام گفته شده است: اعتقاد به حجاب و عفاف از جمله مشترکات ادیان الهی و یکی از مهم ترین موضوعاتی است که همواره به عنوان مطالبه عمومی مردم، متدینان و حتی افراد ضعیف الحجاب در خصوص زیست عفیفانه و رعایت ارزش‌های دینی و ملی مورد توجه بوده است.

در ادامه آمده است: این قانون مترقی در جامعه اسلامی زمینه پیشگیری بسیاری از مسائل را فراهم آورده و در عین حال لزوم رعایت حجاب از سوی همه شهروندان در اماکن دولتی، معابر و اماکن عمومی ضروری است و زمینه ساز مصونیت جامعه خواهد بود.

زنگانه در بخش دیگری از این پیام گفت: بی تردید همکاری همه نهادهای قضائی، ضابطان و دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با هنجار شکنی و کشف حجاب از سوی شهروندانی اقدام به نقض قانون می‌کنند، ضروری و الزامی است.

استاندار گلستان در این پیام تاکید کرد: در عین حال بر همگان مشهود است که مقوله حجاب موضوعی فرهنگی و اعتقادی است و به همین دلیل همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش فراهم آورد.

در پایان پیام زنگانه آمده است: یقیناً در گام دوم انقلاب و در مسیر تمدن بزرگ اسلامی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان مدلی مترقی می‌تواند نقشی تأثیرگذار در اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی داشته باشد تا این مطالبه عمومی جامعه در خصوص زیست عفیفانه محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123528

مهمترین اخبار ایران و جهان: