نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 09:34

انجام ۱۰۵۶ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان

گرگان- مدیرکل استاندارد استاندارد گلستان گفت: در سال گذشته کارشناسان این اداره مجموعاً هزار و ۵۶ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته، هزار و ۵۶ بازرسی فنی از فرایند تولید، انبارها و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان توسط ۱۶ کارشناس فنی اداره کل و اداره استاندارد شهرستان گنبد کاووس در قالب گروه‌های یک یا دو نفره انجام شد.

مدیرکل استاندارد استاندارد گلستان افزود: برنامه تکلیفی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، هزار و 40 مورد بازرسی بوده که گلستان از برنامه تکلیفی عبور کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، مکلف به انجام دو هزار و ۷۷ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و انجام آزمون روی دو هزار و ۷۷ نمونه اخذ شده از واحدهای تولیدی بودیم که دو هزار و ۱۰۷ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان در سال ۱۴۰۱ انجام شد و در این دو برنامه موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصد برنامه مورد انتظار شدیم.

حسینی گفت: دو هزار و ۲۸۱ نمونه در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه‌های اداره کل آزمون شد که از این تعداد یک هزار و ۷۸۱ نمونه مطابق با استاندارد ملی و ۵۰۰ نمونه مغایر با استاندارد ملی ایران بودند.

وی ادامه داد: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154672

مهمترین اخبار ایران و جهان: