نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 19:51

سهمیه خوزستان در لیگ دسته اول حفظ می‌شود؟!

با صعود و سقوط دو نماینده خوزستان در لیگ دسته اول، همچنین امکان سقوط دو تیم لیگ برتری استان به دسته پایین‌تر، امکان حفظ سهیمه استان در جام آزادگان بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لیگ دسته اول فوتبال به روزهای پایانی خود رسید و با انجام بازی‌های چهار هفته پایانی، تکلیف دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص خواهد شد.

پس از صعود قطعی شمس‌آذر قزوین، برد سایپا و شکست استقلال خوزستان، امیدهای هر دو تیم برای صعود زنده ماند.

در بازی های شب گذشته لیگ یک سایپا در خانه تیم خلیج فارس ماهشهر با گل دقیقه ۷۳ عارف حاجی عیدی تیم خلیج فارس ماهشهر را شکست داد و به سه امتیاز بازی رسید.

 استقلال خوزستان در حال حاضر از ۲۸ بازی ۴۷ امتیاز دارد و سایپا از همین تعداد بازی ۴۶ امتیاز، چهار هفته به پایان بازی ها باقی مانده و این اختلاف کم سایپا را به صعود به لیگ برتر امیدوار کرده است. اگر استقلال خوزستان، چوکا را در تالش شکست می داد، این اختلاف ۴ امتیازی باقی می ماند و آنوقت کار برای سید مهدی حسینی نسب و تیمش برای صعود به لیگ برتر سخت می شد.

در فاصله چهار هفته مانده به پایان بازی ها شمس آذر صعود خود را به لیگ برتر جشن گرفته است و حالا باید منتظر ماند تا چهره تیم دوم مشخص شود. البته که فجر سپاسی و چادر ملو که تیم های ۴۳ امتیازی هستند به روی کاغذ از شانس صعود به لیگ برتر برخوردار هستند، به خصوص فجرسپاسی که یک بازی کمتر نسبت به تیم های استقلال خوزستان، سایپا و چادر ملو انجام داده است.

رقابت دیدنی استقلال خوزستان و سایپا برای صعود به لیگ برتر بسیار دیدنی خواهد بود، جالب اینکه هر دو تیم تجربه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارند. رقابت آنها در هفته‌های پایانی لیگ یک برای صعود به طور حتم جذاب و دیدنی خواهد بود.

استقلال خوزستان با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم سوم، از حاشیه امنیت بهتری برخوردار است و در صورت پیروزی در دیدار هفته آینده مقابل تیم قعرنشین و سقوط کرده خلیج فارس ماهشهر در اهواز، می‌تواند راه صعود خود را هموار کند. در این هفته سایپا با قرعه استراحت روبرو خواهد بود.

از سویی دیگر، خلیج فارس ماهشهر در نهایت فصل کابوس‌وار خود را با سقوط به دسته پایین‌تر به سرانجام می‌رساند تا این دو نماینده خوزستان در بالا و پایین جدول لیگ آزادگان، لیگ دسته اول را ترک کنند. این تیم در لیگ دسته دوم تنها نخواهد بود و دیگر نماینده بندرماهشهر، در این آوردگاه انتظار همشهری خود را می‌کشد. 

اما امکان اینکه سهمیه خوزستان در جام آزادگان حفظ شود بسیار زیاد است.

از سویی نفت مسجدسلیمان شانس چندانی برای بقا در لیگ برتر ندارد و نفت آبادان با دو امتیازی که شب گذشته مقابل پیکان در کرج از دست داد، عملاً فانوس در دست گرفت و مهیای سقوط به دسته پایین‌تر شد.

در صورتی که نفت آبادان در چهار بازی باقیمانده نتواند چهار امتیاز اختلاف خود با تیم چهاردهم جدول را جبران کند، این تیم دیگر گزینه سقوط به جام آزادگان خواهد بود و از این حیث پس از خروج دو نماینده خوزستان از لیگ دسته اول، دو تیم دیگر جای آنها را در این آوردگاه خواهند گرفت تا بدین ترتیب، سهمیه خوزستان با حضور تیم‌های استقلال ملاثانی، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، در سطح دوم فوتبال ایران حفظ شود.

نفت مسجدسلیمان در چهار بازی باقیمانده دو بازی خانگی مقابل سپاهان و ملوان برگزار خواهد کرد و در خارج از خانه نیز فولاد و آلومینیوم اراک انتظار این تیم را می‌کشند.

صنعت نفت آبادان نیز در هفته آینده پذیرای نساجی در آبادان خواهد بود و سپس در ورزشگاه آزادی، به مصاف استقلال صدرنشین می‌رود، آبادانی‌ها هفته ماقبل پایانی را در خانه از ذوب‌آهن میزبانی می‌کنند و در هفته پایانی، میهمان گل‌گهر سیرجان هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153972

مهمترین اخبار ایران و جهان: