نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:33

حضور هنرمند اردبیلی در نخستین تور عکاسی مشهد

اردبیل- مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: «رحمان مجرد» برای عکاسی از حرم رضوی به نخستین تور عکاسی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی انتخاب شد.

حسین آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی، امسال در شهر مشهد برگزار می‌شود و به همین منظور دست‌اندرکاران بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز تلاش کرده‌اند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تغییرات کمی و کیفی را در این جشنواره ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های این رویداد برگزاری تور عکاسی ویژه عکاسان سراسر کشور است که از بین عکاسان شرکت‌کننده با ارسال رزومه ۲۰ عکاس حرفه‌ای از سراسر کشور انتخاب شدند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: رحمان مجرد از هنرمندان بین المللی عکاسی و معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری استان اردبیل برای عکاسی از حرم رضوی به نخستین تور عکاسی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی انتخاب شد.

آزاد گفت: عکاسان حرفه‌ای منتخب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، کرمانشاه، گیلان و جزیره کیش برای عکاسی در چند نوبت، روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافتند تا آثار ماندگاری برای نسل‌های آینده پدید آورند.

وی تصریح کرد: این اردو به مدیریت محمدجعفر جراح نجفی طی دو روز در صحن‌ها، رواق‌ها و محیط‌های پیرامونی بارگاه منور رضوی برگزار و بیش از ۲ هزار قطعه عکس از نگاه ٢٠ عکاس ثبت شد تا بخش ویژه این جشنواره را رقم بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151128

مهمترین اخبار ایران و جهان: