نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:34

املاک فرسوده دماوند در صورت عدم رفع خطر محصور و یا تخریب می شوند

دماوند- سرپرست شهرداری دماوند با اشاره به اینکه رفع خطر از بناهای فرسوده از وظایف قانونی شهرداری‌ها است گفت: املاک فرسوده دماوند در صورت عدم رفع خطر با ابلاغ اخطار، محصور و یا تخریب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کرداری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رفع خطر از بناهای فرسوده شهر، یکی از وظایف قانونی شهرداری‌ها است، گفت: تخریب و رفع خطر ملک محله جیلارد با توافق مالک و در راستای امنیت و رفاه حال شهروندان انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه وجود املاک مخروبه و فرسوده به‌لحاظ فرهنگی، زیبا شناختی و امنیت اجتماعی در شهرها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، افزود: در اجرای تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به‌منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان، شهرداری با مساعدت و توافق با مالک اقدام به تخریب با رعایت مسائل ایمنی کرد.

کرداری هدف از اجرای این اقدامات توجه مالکین به ضوابط شهرداری و احترام به حقوق شهروندان است، بیان داشت: اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر و کوچه‌ها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری‌ها است.

سرپرست شهرداری دماوند عنوان داشت: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مقرر شده است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود به هر دلیلی رها شده اند و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده، شناسایی و اگر مالکان خانه‌های فرسوده نسبت‌به رفع خطر ریزش اقدام نکنند (بعد از اخطارهای شهرداری) به خاطر برقراری امنیت جانی شهروندان خانه‌های مذکور محصور و یا تخریب شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150128

مهمترین اخبار ایران و جهان: