نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 14:48

امام جمعه دماوند: نابودی اسرائیل غاصب سرآغاز قدرت یافتن مسلمین جهان است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نابودی اسرائیل غاصب سرآغاز قدرت یافتن مسلمین جهان است، گفت: باید اقدامات لازم برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی در دماوند انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: امامین انقلاب مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام می‌دانند؛ فلسطین، محور وحدت مسلمین علیه مستکبرین بوده و نابودی اسرائیل غاصب سرآغاز قدرت یافتن مسلمین جهان است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و سمی است که اگر آن را از بین نبریم، کل کشورهای اسلامی را آلوده و همه ما را نابود می‌کند صهیونیست‌ها فقط و فقط زبان زور را می‌فهمند؛ مسلمانان دنیا باید به صورت دسته جمعی آنها را بکوبند و نابود کنند.

امام جمعه دماوند گفت: مشکل اصلی در عدم حل مسئله فلسطین عدم وحدت جهان اسلام و آمریکا مانع وحدت مسلمانان است و راه حل مسئله فلسطین، قیام و مقاومت و جهاد مسلمین علیه صهیونیست‌ها تا آزادی کامل آن است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: ایده تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل کاملا مردود و هرگونه سازشی خیانت به اسلام است؛ روز قدس ابتکار ماندگار امام راحل ما برای نجات فلسطین بود و امام خمینی (ره) حمایت از قدس را برای همیشه مردمی و عمومی کرد.

وی بیان کرد: از برکات روز قدس این است که مسئله فلسطین به مسئله‌ای بشری و انسانی تبدیل شد و صرفاً یک موضوع عربی یا اسلامی نیست؛ پشتیبانی همه جانبه همه کشورهای اسلامی از ملت فلسطین روند نابودی اسرائیل را تسریع می‌کند و جمهوری اسلامی ایران علمدار این حرکت است و به آن افتخار می‌کند.

امام جمعه دماوند در ادامه گفت: سال جدید به عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و این فرمان وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولین قرار داده است.

فتاح‌دماوندی افزود: برای تحقق شعار سال باید از همه ظرفیت‌ها از جمله منابع طبیعی کشور، نیروی انسانی خلاق و جوانان پر انگیزه و نخبگان و صاحبان فکرهای نو استفاده کنیم؛ ثبات در تصمیمات اقتصادی، مبارزه جدی با فساد و استفاده از تجربه کشورهای دیگر در مهار تورم در این مسیر به ما کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: رشد نقدینگی و رشد نرخ ارز از مهم‌ترین عوامل رشد تورم است و کسری بودجه، افت تولید و محدود شدن اعتماد مردم در سرمایه گذاری از مشکلات اقتصادی کشور است؛ رشد نقدینگی باعث رشد سریع تقاضا برای کالا و خدمات می‌شود و چون عرضه کالاها و خدمات محدود است، این امر باعث ایجاد تورم می‌شود.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: دولت باید نقدینگی موجود و سرگردان در کشور را به سمت تولیدات داخلی سوق دهد و از این راه کارخانجات ایرانی را رشد دهد؛ مشکل کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار هم با کاهش وابستگی به دلار و برقراری پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه با کشور های مختلف تا حدودی قابل حل است.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: در شهرستان دماوند از فرمانداری و ادارات تقاضا داریم نسبت به افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی و رفع موانع تولید، اقدامات لازم را انجام و اولویت تولید را مد نظر داشته باشند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148028

مهمترین اخبار ایران و جهان: