نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:17

آبرسانی به 157 روستا در استان زنجان عملیاتی می شود/ نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی داریم

مدیر عامل آب‌ و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه با همت بسیج سازندگی طرح آبرسانی به ۵۷ روستای استان بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طرح آبرسانی به 157 روستا در استان زنجان به قرارگاه امام حسن مجتبی ارسال شده است که اگر عملیاتی شود مشکل آب خیلی از روستاها حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل آب‌ و فاضلاب استان زنجان امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان با بیان اینکه به همت بسیج سازندگی طرح آبرسانی به ۵۷ روستای استان بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: اعتباری که برای اجرای این طرح‌ها در نظرگرفته شده ۶۸ میلیارد تومان است.

مدیر عامل آب‌ و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های زنجان، طارم و ایجرود و بخشی از ماهنشان اجرا می‌شود، گفت: تلاش ما این است که روستاییان دسترسی سریع به آب شرب داشته باشند.

وی با اشاره به قرارداد دوم که تفاهم‌نامه آن قبل از سال جدید منعقد شده است و برای امضا به قرارگاه امام حسن مجتبی ارسال شده است، افزود: این قرداد جدید ۱۵۷ روستا را شامل می‌شود که ارزش آن ۶۰۰ میلیارد تومان است که اگر عملیلاتی شود مشکل آب خیلی از روستاها حل خواهد شد.

 جزءقاسمی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در استان ادامه داد: وضعیت بارندگی‌ها نسبت به سال قبل مطلوب بود، ولی نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی را داریم و از این رو وضعیت روان آب‌ها مناسب نیست، بنابراین باید هر چه سریعتر قرداد دوم هم به نتیجه برسید.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1161628

مهمترین اخبار ایران و جهان: