نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 16:35

فرهنگ «نه به اعتیاد» در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود

شفت- فرماندار شفت با تاکید بر لزوم مشارکت خانواده‌ها در مبارزه با مواد مخدر گفت: فرهنگ «نه به اعتیاد» در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر پنج شنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شفت، اظهار کرد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات جامعه، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است که نسبت به آگاه سازی و پیشگیری از آن باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، افزود: دولت سیزدهم گام‌های اثربخشی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.

فرماندار شفت با بیان اینکه عزم دولت برای مقابله با اعتیاد جدی است، گفت: کارهای جهادی در عرصه‌های آموزش و پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر ضرورت دارد که دولت سیزدهم در این بخش مصمم است.

نقدی با بیان اینکه فرهنگ «نه به اعتیاد» باید در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: بهترین روش برای مقابله با مواد مخدر تمرکز بر فرهنگ سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است و وقتی جامعه خود را در برابر معضلات این پدیده شوم آگاه ببیند از نزدیک شدن به آن اجتناب خواهد کرد.

وی، آموزش و فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر دانست و افزود: در بحث فرهنگ سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و … استفاده کرد.

فرماندار شفت با بیان اینکه خانواده‌ها در زمینه آگاه سازی و در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای دارند، گفت: تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم وارد عرصه شده‌اند نتایج و خروجی مثبت و امیدوار کننده‌ای هم در پی داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162128

مهمترین اخبار ایران و جهان: