نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 01:22

وظیفه امام ولایت بر تمام انسان ها است

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: وظیفه امام ولایت بر تمام انسان‌ها و وظیفه انسان نیز ولایت پذیری از امام و نائب امام در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر پنجشنبه در جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) احادیث ویژه ای در خصوص امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرموده‌اند که این احادیث دارای منابع معتبری هم هستند.

وی ادامه داد: موضوع امامت موضوع ساده ای نیست بلکه این جایگاه رفیع به اذن خداوند به فرد اهدا می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: موضوع امامت برخواسته از خواست خداوند است و امام باید نسبت به معرفی نایب خود اقدام کند این در حالی است که جایگاه پیامبر (ص) با معجزه الهی مشخص شده بود و ایشان بایستی ولی مسلمانان را پس از خود معرفی می‌کرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز در عید غدیر خم جایگاه ولی امر مسلمین را به امام علی (ع) تنفیذ نمود.

وی یادآور شد: جایگاه امام در معارف شیعه دارای معانی مختلفی است که از جمله این معانی می‌توان به ریاست امام بر تمامی انسان‌ها اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به عامه بودن ولایت امام هیچگاه دو امام بر عامه مردم ولایت نداشته‌اند از این رو در زمان حاضر که امام زمان (عج) در غیبت به سر می‌برند نایب امام وظیفه هدایت مردم را برعهده دارد.

به گفته این مقام مسئول وظیفه مردم ولایت پذیری است و این ولایت پذیری همان گونه که برای امام عصر (عج) واجب است برای نایب امام زمان هم جاری است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: دشمنان به این آگاهی رسیده‌اند که اگر می‌خواهند مسیر توسعه و پیشرفت ملت ایران را کند کنند باید نفاق میان ملت ایجاد کنند از این رو باید این توطئه دشمن را هم نابود کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132328

مهمترین اخبار ایران و جهان: