نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:09

بیشترین بارندگی های خراسان جنوبی در کره قاینات ثبت شد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش‌های استان با ۱۴ میلیمتردر کره قاینات ثبت شد.

جواد نخعی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش‌های استان با ۱۴ میلیمتر در کره قاینات به ثبت رسید.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته همچنین در ابراهیمی ۳.۵ میلیمتر، چاه دراز ۲ میلیمتر، قهستان یک میلیمتر، قاین نیم میلیمتر، و نهبندان ۰.۱ میلیمتر باران بارید.

وی افزود: به لحاظ جوی نیز از فردا عصر تا شنبه، در غرب و جنوب استان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، و در نقاطی از شمال استان بارش بارندان خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: بر پایه ی الگوی نقشه ها، داده ها و تصاویر ماهواره ای هواشناختی تا روزجمعه با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

نخعی با بیان این که در مرز شرقی احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد افزود: به لحاظ دمایی امروز و فردا به ویژه در طول روز تغییرات دما کاهشی است و انتظار می رود همچنان هوا نسبت به شرایط عادی فصل خنک تر باشد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117428

مهمترین اخبار ایران و جهان: