نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 09:07

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: تمام نواقص و کمبودها با کار و تلاش قابل اصلاح است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: انتظار فرج یعنی باور داشته باشیم که تمام نواقص، کمبودها و اشکالات با کار، تلاش و توکل به خدا قابل اصلاح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در جمع شماری از مردم مرکز این استان اظهار کرد: خودم و شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوا در تمام شئون به‌ویژه تقوای شخصی، تقوای اجتماعی و تقوای حاکمیتی دعوت می‌کنم.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه عزیزانی که در نمازها حضور پیدا می‌کنند، از برکات و معنویات آن بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: فرارسیدن عید سعید فطر را که روز دریافت جوایز روزه‌داری و فرمان‌برداری از خداوند متعال است، به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنیم.

مطیعی بیان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم به خاطر لطف و رحمتش و روزه خالصانه امام عصر (عج) و همه بندگان مخلص او، ما را نیز مشمول برکات ماه مبارک رمضان قرار دهد.

وی تصریح کرد: عید سعید فطر را به همه مردم مؤمن استان سمنان به‌ویژه نمازگزاران عزیز تبریک عرض می‌کنم و بر خود لازم می‌دانم از تمام دست‌اندرکاران برگزاری برنامه‌های معنوی ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر قدردانی کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه امیدواریم از روزهای ماه مبارک رمضان برای خودسازی و تقرب به خداوند متعال استفاده شد باشد، گفت: امید که خداوند متعال بار دیگر فرصت بهره‌مندی از فضایل ماه مبارک رمضان را به ما عطا فرماید.

مطیعی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان و جوانان، آنها را به تقویت مبانی فکری و معرفتی و بهره‌مندی از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و مطالعه کتاب‌های اندیشمندانی مثل شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه آیت‌الله مصباح یزدی توصیه کردند.

وی تصریح کرد: کتب، آثار، نظرات و مجموعه بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادوار مختلف انقلاب یک منظومه فکری راهگشای مسائل امروز کشور و جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: یکی از مبانی که همگان به‌ویژه جوانان و دانشجویان باید نسبت به آن توجه داشته باشند، موضوع بسیار مهم عدالت و عدالت‌محوری است که باید آن را در گستره وسیع جهانی و بین‌المللی دنبال کرد.

مطیعی بیان کرد: عدالت‌گستری یکی از وظایف منتظران ظهور امام عصر (عج) است و یکی دیگر از مبانی که باید نسبت به آن توجه بیشتری داشت، موضوع آزادی است که باید آن را از زاویه مبانی دینی، فطری و عقلی تحلیل کرد؛ نه از زاویه ولنگاری و بی‌بندوباری که از سوی غرب و استکبار مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان از زمانی که مسیر بندگی و عبودیت خداوند را انتخاب می‌کند، آزادی خود را آغاز کرده است؛ چراکه این مسیر، انسان را از وسوسه‌های شیطان، گناه، نفس و آلودگی آزاد خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: اینکه برابر ظلم و گناه منفعل باشیم، نسبتی با انتظار فرج ندارد و انتظار فرج یکی از مبانی دیگر دینی است که نه‌فقط در زبان، بلکه در عمل نیز باید دیده شود.

مطیعی تصریح کرد: انتظار فرج یعنی باور داشته باشیم که تمام نواقص، کمبودها و اشکالات با کار، تلاش و توکل به خدا قابل اصلاح است.

وی بیان کرد: اینکه برابر ظلم و گناه‌کاری نکنیم و منفعل باشیم، هیچ نسبتی با انتظار فرج ندارد و البته امروز باطل بودن آن بر همگان روشن شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یادآور شد: جوانان سرمایه‌های این کشورند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشمندان، مدیران، فعالان سیاسی و اجتماعی و مؤثران فرهنگی فردا را تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/74001/م/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164028

مهمترین اخبار ایران و جهان: