نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 21:45

تحمل شمار قربانیان و تلفات جنگ از توان کی‌یف خارج است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اندکی پس از اعلام نامزدی، گفت که اوکراین نمی‌تواند مقابل قربانیانی که جنگ نیابتی آمریکا روی دستش گذاشته، تاب بیاورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی‌میل، رابرت اف.کِندی جونیور اندکی پس از اعلام نامزدی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب دموکرات و رقیب جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور، گفت که اوکراین به خاطر جنگ نیابتی واشنگتن علیه مسکو، تلفات زیادی را متحمل شده و نمی‌تواند آن را تحمل کند.

کندی در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: ما در جنگ نیابتی بین دو ابرقدرت، اوکراینی‌های زیادی را به کشتن می‌دهیم. هیچ‌کس درباره این موضوع حرفی نمی‌زند. ۱۴هزار غیرنظامی اوکراین کشته‌ شده‌اند و این در حالی است که شمار قربانیان نیروهای این کشور ۳۰۰هزار نفر است. روس‌ها با نسبت ۷.۱ تا ۸.۱ اوکراینی‌ها را می‌شکند. آنها(اوکراین) نمی‌توانند این رقم را تاب بیاورد. چیزهایی که درباره این جنگ به ما می‌گویند، حقیقت ندارد.

کندی جونیور که برای آمار و ارقام قربانیان و تلفات، هیچ منبعی ارائه نداد، گفت که پسرش پارسال در جمع نیروهای ویژه و در جریان حمله اوکراین به خارکیف، حضور داشته است. رابرت کندی جونیور، برادرزاده جان اف.کندی، سی‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا است. جان(۱۹۶۳) و رابرت کندی، برادرش(۱۹۶۸) هر دو ترور شدند.

رابرت کندی جونیور که چهارشنبه نامزدی خود را اعلام کرده بود، در بخشی از سخنرانی خود، از تریلیون‌ها دلاری که آمریکا در جنگ‌های خارجی هزینه می‌کند، انتقاد کرد.

وی در ادامه گفت‌وگو با فاکس‌نیوز، تاکید کرد که واشنگتن با چاپ پول با هدف ارسال ۱۳۰ میلیارد دلار به اوکراین، به آتش تورم در آمریکا دامن زده و به گفته وی «این در حالی است که ۵۱درصد آمریکایی‌ها درصورت اضطرار، قادر نیستند هزار دلار به دست آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163628

مهمترین اخبار ایران و جهان: