نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 17:16

۷۱ هزار نفر درخوزستان گواهینامه مهارتی بین‌المللی دریافت کردند

اهواز- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۷۱ هزار نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۱۷ هزار و۳۸۵ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که تعداد ۷۱ هزار و ۶۶۶ نفر در آزمون کتبی و عملی قبول و موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی شدند.

وی اضافه کرد: آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۶۰ استاندارد مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تأسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان در خوزستان اجرا شد.

ملایی هزاروندی عنوان کرد: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آنلاین است.

وی اضافه کرد: در راستای تقویت بانک سوال آزمون کتبی و عملی در سال گذشته نیز طراحی و ممیزی سوالات کتبی و پروژه عملی به تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۳ توسط آزمونگران، مربیان و کارشناسان مهارت صورت گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در خوزستان ۳۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یک هزار و ۸۰ آموزشگاه آزاد فعالیت آموزش مهارتی را در بخش خصوصی بر عهده دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167472

مهمترین اخبار ایران و جهان: