نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 19:27

طوفان گرد و خاک سیستان ۳۲۴ را راهی بیمارستان کرد

در پی شروع طوفان شدید گرد و خاک در شهرستان‌های منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، ۳۲۴ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

محمد وثوقیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: با شروع طوفان از ساعت 6 صبح روز گذشته ماه جاری تاکنون 324 نفر بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: از کل مجموع مراجعین 324 نفر به مراکز درمانی در بازه زمانی فوق 34 نفر جهت درمان تخصصی بستری شدند و 290 نفر هم به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 97 نفر مبتلا به بیماری قلبی، 154 نفر مشکل تنفسی، 36 نفر مشکل چشمی و 37 نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وثوقیان گفت: طوفان‌های شدید گرد و خاک در شهرستان‌های منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان خسارات جبران ناپذیری بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از طوفان و افرادی که در مسیر جاده‌ها در راه مانده‌اند حاضر است. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1712072

مهمترین اخبار ایران و جهان: