نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1401 - 10:32

۱۵.۵۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۹۹

تهران- ایرنا- رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه، فروش محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس هر ساله از رشد متوسط حداقل ۳۰ درصدی برخوردار بوده است، میزان فروش محصولات پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد. مهدی صفاری نیا در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: پیش بینی ما این است که در حوزه صادرات نیز با توجه به اینکه توسعه بازار صورت گرفته، این بخش نیز توسعه پیدا کند. مهدی صفاری نیادر گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنارییس پارک فناوری پردیس افزود: در حوزه فن بازار نیز ما در یک سال گذشته یک برنامه جهش تجارت فناوری داشتیم که مجموعه کارگزاران تجارت فناوری (بروکرها) توانستند عملکرد بالای ۶ هزار میلیارد ریالی همرسانی مالی در قالب انعقاد قراردادهای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان را محقق کنند. عملکرد بالای ۶ هزار میلیارد ریالیوی ادامه داد: هم در حوزه فن بازار به لحاظ همرسانی و هم در مجموعه پارک رشد خوبی داشتیم البته آمار عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت ها و پارک استخراج نشده است اما فکر می کنیم همین روند توسعه بازار را خواهیم داشت. صفاری نیا همچنین بیان کرد: در فن بازار نکته مهمی که وجود دارد کمک کردن به اتصال عرضه و تقاضا است، چراکه در سراسر کشور یکسری عرضه و تقاضاهایی وجود دارد اما متولیان آن یکدیگر را نمی شناسند؛ معمولا تقاضای مناسب و محصول خوب وجود دارد اما توافق برای مبادله شکل نگیرد و کاری که فن بازار ملی در سطح کشور خواهد کرد این است که تا انتهای امسال کل استان های کشور دارای دفاتر فن بازار خواهند شد. وی با بیان اینکه، در حال حاضر ۹۰ درصد شرکت ها دارای دفاتر فن بازار هستند، افزود: بدین صورت به کمک بروکرهای عرضه و فناوری که در حال حاضر تعداد آنها ۵۰ بروکر است، عرضه و تقاضا همدیگر را شناسایی و به راحتی به یکدیگر متصل می شوند. در حال حاضر ۹۰ درصد شرکت ها دارای دفاتر فن بازار هستندرییس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: سعی خواهیم کرد بروکرهای حوزه تجارت و فن آوری به شکل صحیح آموزش دیده و به ابزارهای مالی مجهز شوند تا بتوانند کار خود را به خوبی مدیریت کنند. رییس پارک فناوری پردیس همچنین پیش از این از راه اندازی برنامه «فن نماد» برای تعیین سطح کیفی محصولات دانش بنیان برای نخستین بار در کشور خبر داده بود. به گفته وی، «فن نماد» یکی از برنامه هایی است که در قالب فن بازار به منظور تعیین سطح کیفی محصولات دانش بنیان شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس طراحی شده و در حال اجرا است. وی با بیان اینکه در این برنامه تعیین سطح کیفی محصولات دانش بنیان از محصولات شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس آغاز شده است، گفته بود: مطالعات اجرای این برنامه از سال گذشته شروع شد. امسال نیز با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کیفی سازی محصولات دانش بنیان تصمیم گرفتیم این برنامه را به صورت جدی تر پیاده سازی کنیم. به گفته وی، در واقع الگوی فن نماد به ارزیابی کیفی محصولات شرکت های فناور پارک در چند سطح می پردازد و این نماد تعیین می کند که محصول در نظر گرفته شده چه شاخص ها و ویژگی هایی هم از نگاه نوآورانه و هم از نگاه میزان تولید، استانداردهای اخذ شده و قابلیت های صادراتی دارد و این طرح به صورت آزمایشی در این مجموعه در حال انجام است و امید است امسال بتوانیم عرضه نهایی آن را داشته باشیم. با توجه به اینکه پارک فناوری پردیس همواره الگویی برای توسعه ابزارها و روش ها برای توسعه زیست بوم نوآوری بوده است، این طرح نیز قابلیت پیاده سازی در سطح ملی را دارد.
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 276628

مهمترین اخبار ایران و جهان: