نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 14:34

سهمیه جامعه ایثار گری در آزمونهای استخدامی لحاظ شود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ درصد آزمون‌های استخدامی سهمیه ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا هستند که باید حتما اعمال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده ظهر یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: استخدامی‌ها باید از طریق برگزاری آزمون باشد و سهمیه ایثارگران اعمال شود و هیچ دستگاهی حق ندارد سهمیه‌ها را اعمال نکند.

وی بیان داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی در به کارگیری نیرو موظف هستند سهمیه ایثارگران را رعایت کنند.

احمد زاده با بیان اینکه وضعیت اشتغال جامعه ایثارگران جای نگرانی دارد، گفت: در این سال‌ها قوانینی برای جذب ایثارگران وضع شده اما برخی از ادارات آن را اجرایی نکردند و با ورود بازرسان با مدیران متخلف برخورد شد.

وی افزود: اعتبارات زیادی در حوزه اشتغال زایی پرداخت می‌شود و ایثارگران در تخصیص این اعتبارات در اولویت هستند.

استاندار با بیان اینکه نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از ۱۱ به ۹ درصد کاهش یافت و هم اکنون حدود ۷.۶ درصد است، گفت: کارهای بزرگی برای اشتغال در استان در حال انجام است و این فعالیت‌ها در آینده چند برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: چاه‌های گاز منطقه مختار در شهرستان بویراحمد در سفر دوم دولت سیزدهم به استان کلنگ‌زنی می‌شود و کارگاه‌های آن در حال تجهیز شدن است.

استاندار بیان داشت: در این منطقه ۱۵ چاه داریم و برای هر یکی از یونیت‌هایی که قرار است ایجاد شود بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر شغل فراهم می‌شود.

احمد زاده تصریح کرد: تا ۴ سال آینده با بهره برداری از پالایشگاه گچساران برای سه تا چهار هزار نفر شغل ایجاد می‌شود و همین با افتتاح مینی پالایشگاه دهدشت که در سفر دوم هیئت دولت کلنگ‌زنی می‌شود بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

استاندار با بیان اینکه با کلنگ زنی پتروشیمی دوم دهدشت در سفر دوم رئیس جمهور برای سه هزار نفر و همچنین راه اندازی کارخانه اوره و آمونیاک چرام برای یکهزار نفر شغل فراهم می‌شود، گفت: برای ساخت سد سقاوه و آبریز و بهره برداری از پتروشیمی گچساران که در سفر هئیت دولت به بهره برداری می‌رسد تاکنون ۵۰۰ نفر جذب شده و ۵۰۰ نفر دیگر نیز از طریق آزمون جذب خواهد شد.
وی افزود: سه کارخانه خوراک دام و طیور نیز با پیش بینی ۸۰۰ شغل در استان در حال راه اندازی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074228

مهمترین اخبار ایران و جهان: