نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 15:40

صدور موافقت نامه تاسیس منطقه بولاغلار نیر

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تحویل موافقت‌نامه تاسیس منطقه بولاغلار نیر به شهرداری این شهر به عنوان سرمایه‌گذار مادر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر پنج‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان نیر با بیان اینکه منطقه بولاغلار نیر یک منطقه بسیار مستعد و ارزشمند در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: موافقت‌نامه تأسیس منطقه بولاغلار نیر به نام شهرداری این شهر صادر شده است.

وی از قرصت ۶ ماهه شهرداری برای بازنگری طرح جامع در این شهرستان خبر داد و گفت: صدور موافقت‌نامه تأسیس برای این منطقه گام اول است که باید به سرعت وارد فاز اجرایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: طرح جامع این منطقه پیش از این توسط مشاور اداره کل میراث‌فرهنگی مطالعه شده است و شهرداری با فرصتی که برای بازنگری طرح دارد، می‌تواند با بهترین شرایط این منطقه برای سرمایه‌گذاری آماده کند.

شهرام محمدی، فرماندار نیر نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه بولاغلار نیر با توجه به توانایی ایجاد ارزش افزوده که دارد در سال‌های گذشته بلاتکلیف بود، گفت: این منطقه در خدمات اصلی و اولیه نیز کمبود دارد که با قرار گرفتن کل این منطقه در اختیار شهرداری نیر، بازنگری حریم و بستر رودخانه نیز اتفاق می‌افتد و هرگونه سرمایه‌گذاری یا تغییر در این منطقه در قالب طرح جامع خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهرداری از امروز در مورد منطقه بولاغلار مسئول است و هر طرحی که در قالب طرح جامع تصویب شود باید دقیقاً همان اجرا شود و ما نیز با افزایش اعتبارات شهرداری کمک حال این مجموعه خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068228

مهمترین اخبار ایران و جهان: