نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 18:37

تعدادی متهم مرتبط با خروج غیرقانونی ارز از کشور دستگیر شدند

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری تعدادی متهم مرتبط با خروج غیرقانونی ارز کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی پرونده‌های خاص و مهم حوزه قضائی شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: با بررسی انجام شده بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار توسط تعدادی از صرافی‌ها با سو استفاده از مدارک شناسایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اخذ و بخشی از آن به خارج از کشور منتقل شده که موضوع توسط اداره کل اطلاعات و مجموعه قضائی استان در قالب پرونده کیفری مهم و ویژه در دست بررسی و تعدادی از متهمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی از نیروهای عمل کننده و تأمین کننده امنیت خواست با دقت و توان بالا موضوعات و مباحث و پرونده‌های این حوزه را پیگیر باشند تا اجازه سو استفاده و تجاوز از مقررات را به تعدادی افراد سود جو ندهند.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید در منطقه پیرانشهر مسائل امنیتی خصوصاً در بحث ورود و خروج کالا و تأمین امنیت بازرگانان مدنظر باشد، اضافه کرد: هر اندازه‌ای که مبادلات تجاری و اقتصادی با خارج از کشور بیشتر باشد، قطع یقین موجب رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور خواهد بود.

وی افزود: گمرک تمرچین و شرایط بازرگانی برون مرزی و اقتصادی خاصی که در این شهرستان حاکم است، نیازمند نگاه‌های ویژه و توجه خاص مسؤولان است.

رفع مشکل پارک تصرف شده در پیرانشهر

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین از رفع مشکل پارک و فضای سبزی که توسط اشخاص تصرف شده بود خبر داد.

عتباتی که به همراه مسؤولین قضائی و شهردار پیرانشهر در محل پارک حاضر شده بود ضمن بازدید از آن و اطلاع از وضعیت موجود دستورهای لازم را صادر کرد.

وی در این رابطه افزود: از جهت حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه در موضوع اختلافی ورود و برای رفع مشکل دستورات لازم به رئیس حوزه قضائی صادر شد.

عتباتی ادامه داد: در این فقره اختلاف مالکیت محل پارک فرهنگ بین شهرداری و اشخاص وجود داشت که با ورود دستگاه قضائی استان اقدامات لازم برای حل مشکل و اعاده مالکیت به شهرداری معمول شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066828

مهمترین اخبار ایران و جهان: