نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:37

شرایط حضور شهروندان در قرارگاه سرعت پلیس

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص شرکت شهروندان در کلاس‌های آموزشی قرارگاه سرعت توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص شرکت شهروندان در کلاس‌های آموزشی قرارگاه سرعت گفت: مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی تنها هدف و فکرش این است که جان افراد و به ویژه جوانان را حفظ کند و افراد به این راحتی جانم خود را از دست ندهند. همچنین هدف اصلی ما این است که خانواده‌ها در بحث تصادفات و سرعت‌ها داغدار نشوند.

سرهنگ شریفی گفت: همچنین هدف ما در کلاس‌های آموزشی رانندگان متخلف در قرارگاه سرعت این است که درک رانندگان را از سرعت‌ها و تخلفات بالا ببریم و عواقب این تند رفتن‌ها را به رانندگان حادثه ساز گوشزد کنیم.

وی گفت: در این کلاس‌ها سه قشر شرکت می‌کنند. پدر و مادرها در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند چرا که فرزندان بدون اطلاع آنها سوئیچ خودرو را برداشته و با سرعت‌های وحشتناک رانندگی می‌کنند و اینجا پدر و مادرها با حضور در این کلاس‌ها هوشیار تر می‌شوند.

سرهنگ شریفی گفت: گروه بعدی کسانی هستند که ماشین خود را به صورت وکالتی فروخته‌اند و فرد دیگری در حال تخلف است و پیامک برای مالک وسیله نقلیه ارسال می‌شود و نمره منفی به حساب مالک منظور می‌گردد.

وی ادامه داد: قشر سوم افرادی هستند که هم با سرعت بالا تردد کرده و هم مالک هستند که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و جای شکر دارد که بگوییم در روزهای یکشنبه که هفته قبل در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند در هفته بعد با فرزندان خود به این کلاس‌ها می‌آیند و می‌گویند که می‌خواهیم فرزندمان از این آموزش‌ها بهره ببرد.

وی گفت: از کسانی که تمایل دارند در این کلاس‌ها شرکت کنند و حتی برای آنان پیامک هم نرفته است و خانواده‌هایی هستند که می‌خواهند افرادی را از عاقبت تند رانندگی کردن مطلع و هوشیار کنند می‌توانند در روزهای یکشنبه ساعت ۱۱ به آدرس خیابان آزادی، نبش خیابان رودکی مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024772

مهمترین اخبار ایران و جهان: