نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 10:22

توصیه‌ای به بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه کد رهگیری هنگام مراجعه بیمه شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی به مراکز بهداشتی، درمانی و دارویی از ۱۵ اسفندماه الزامی خواهد بود.

رسول چراغ سحر در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان از پانزدهم اسفند ماه سال جاری برای دریافت خدمات پزشکی، درمانی و دارویی باید کد رهگیری صادر و ارسال شده به تلفن همراه خود را ارائه کنند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان و بازنشستگان به همین منظور تا قبل از نیمه اسفند ماه با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز به‌روزرسانی شماره تلفن همراه در سامانه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارائه کد رهگیری که توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود، برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

چراغ سحر عنوان کرد: در صورتی که کد رهگیری فراموش شود، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه   es.tamin.ir از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان ← خدمات سلامت الکترونیک  ← نسخ الکترونیک من، کد رهگیری را رویت کند

وی گفت: اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن "تامین من" که تنها اپلیکیشن مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است هم امکان پذیر است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 15 اسفند 1401 ارایه هم زمان کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) برای دریافت خدمت الزامی است.

چراغ سحر بیان کرد: داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود. 

وی افزود: با اجرایی شدن این فرایند از سوء استفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی برای کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه شدگان تبعی با سن بیش از 18 سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در اسرع وقت در این سامانه به نشانی es.tamin.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند.

چراغ سحر اضافه کرد: برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که شماره تلفن به‌نام خود ندارند، کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام / ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053728

مهمترین اخبار ایران و جهان: