نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:33

فرهنگ ایثار و شهادت عضو لاینفکی از زندگی مردم ایران است

لامرد- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت عضو لاینفکی از زندگی مردم ایران است و به همین علت ملت هیچگاه زیر بار ظلم آمریکا و هم پیمانانش نمی رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمود علوی صبح جمعه در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید حمزه مژده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حمزه مژده بیان کرد: باید راه شهیدان را ادامه داده تا با توکل بر خداوند زمینه پیروزی‌های جدیدی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: شهید مژده در زمان جنگ افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده بود و موجب شد افراد زیادی برای رفتن به جبهه تشویق شوند، نباید فراموش کرد که آرامشی که اکنون در کشور وجود دارد حاصل خون شهدا و ایثار آنان است.

آیت الله علوی گفت: زمانی که دشمن جنگ را بر ما تحمیل کردند، تجهیزات و ادوات نظامی ما در حدی نبود که وارد جنگ تمام عیار با دشمن تا بن دندان مسلح شویم اما نباید فراموش کرد که وجود سلاح در کنار فرهنگ شهادت باعث پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمنان شده است.

آیت الله علوی افزود: دشمن به کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و.... حمله می‌کند اما این توان حمله به ایران را نداشته زیرا کشور در مسیری قرار گرفته است که تبدیل به ایران قوی شود تا دشمنان نتوانند خسارتی به کشور وارد کنند.

وی گفت: شهادت طلبی فرزندان جمهوری اسلامی ایران دشمن را از خاک ایران به عقب راند، و دشمنان ما بیشتر، از ایمان راسخ جوانان و شهادت طلبی آنان می‌ترسند.

شهید حمزه مژده، در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۳۷ در چاه نو علیا بخش مرکزی شهرستان لامرد دیده به جهان گشود هم‎زمان با اوج‎گیری انقلاب اسلامی، در پایگاه هوایی بوشهر مشغول خدمت سربازی بود، که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) پادگان را رها کرد و به صفوف مبارزان نهضت اسلامی پیوست.

شهید حمزه مژده در سن ۲۳ سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره سرش از پیکر جدا گشته و به شهادت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041628

مهمترین اخبار ایران و جهان: