نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 11:05

تشریح ابعاد نقض حقوق بشر ملت ایران توسط آمریکا در دیدار امیرعبداللهیان با کمیسر عالی حقوق بشر

وزیر امور خارجه در دیدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن تبیین مواضع کشور در موضوع حقوق بشر، به تشریح برخی ابعاد نقض حقوق بشر ملت ایران توسط آمریکا از طریق اعمال تحریم‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح در ژنو حضور دارد، شامگاه دوشنبه هشتم اسفند ماه و در ادامه رایزنی‌ها با مقامات حاضر با «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.
موضوعات مورد اهتمام در حوزه مسائل حقوق بشر از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع حقوق بشر را تبیین کرد‌ و به برخی نکات و ملاحظات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه پاسخ داد. در همین راستا برخی ابعاد نقض حقوق بشر ملت ایران توسط آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی را مورد اشاره قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در روز نخست حضورش در ژنو ضمن شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر و تببین مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر، با برخی مقامات حاضر دیدار کرد.

وزرای خارجه نروژ، فنلاند، بلژیک و ارمنستان در محل اقامت امیرعبداللهیان حضور یافتند و با وی دیدار و گفت‌وگو کردند و وزیر خارجه اندونزی و امیرعبداللهیان هم در مقر اروپایی سازمان ملل ملاقات کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با دبیرکل سازمان ملل متحد نیز دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

طرفین نسبت به استمرار گفتگو، تبادل نظر و همکاری در زمینه حقوق بشر تاکید کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1062928

مهمترین اخبار ایران و جهان: