نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 21:15

بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی در شهرستان ری وجود دارد

ری- تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: آثار تاریخی در شهرری زیاد است و بیش از ۲۰۰اثرتاریخی در این منطقه وجود دارد که اگر این آثار شناسانده شود ری را می‌توان به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز یکشنبه در نخستین جشنواره علمی، فرهنگی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم (ع) و شیخ البلاد اظهار داشت: تاریخ شهرری یک مقوله بسیار گسترده ای است از دوره مادها تا قبل از حمله مغول موقعیت شهرری یک موقعیت بسیار ممتازی بوده است و در کتاب‌های تاریخی فراوان از آن یاد شده که نشانگر عظمت شهرری در آن زمان‌ها است و باید پیشینه این منطقه را به آن برگرداند.

وی بابیان اینکه شهرری در قدیم منزلگاه حاجیان برای استراحت بوده، افزود: این شهر دارای قدمت تاریخی، تمدن و پیشینه بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: در حال حاضر قنات‌های ری به گونه‌ای هست که هنوز هم می‌توان آب آشامیدنی مردم را از آن تأمین کرد چه اتفاقاتی افتاد که یک دفعه این منابع از ری گرفته شد و چرا ری باید با این همه قدمت دچار رشد نامتوازن شود.

قاضی عسکر گفت: منطقه خوش آب و هوایی که در گذشته زبان زد بوده حالا باید محل دفن زباله و زباله سوزی و بوی تعفنی باشد که باعث اذیت و آزار ساکنان این شهر قدیمی شود.

این مسئول اضافه کرد: آثار تاریخی در شهرری زیاد است و بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی در این منطقه وجود دارد که اگر این آثار شناسانده شود ری را می‌توان به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل کرد.

وی ادامه داد: مکان‌هایی مثل روستای کلین در فشافویه که محل تولد شیخ کلینی است، برج طغرل، بی بی زبیده باید به این مکان‌ها برسند و برای گردشگری آماده کنند، اگر مشارکت عام باشد تأثیر آنهم فراگیر خواهد بود در حال حاضر شهرداری فرمانداری برای توسعه کارهای پیرامونی حرم بسیار فعال هستند و قرار است پارکینگ طبقاتی حرم در قسمت جنوب حرم احداث شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059628

مهمترین اخبار ایران و جهان: