نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 21:35

متکدیان و معتادان متجاهر جمع‌آوری شود/ لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای ایام نوروز از جمله مراکز درمانی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط در جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان هم باید اقدامات قابل توجهی انجام دهند، چرا که با قرار گرفتن در این ایام، شهر مهمان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشار چی، استاندار زنجان در جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان تبریک روزهای شادی بخش نوروز اظهار کرد: این روزها برای ما یادآور در کنار هم بودن خانواده است که امیدوارم برای همه خانواده‌های ایرانی همراه با شادی و امید باشد.

استاندار زنجان با ابراز امیدواری برای کم حادثه بودن آیین چهارشنبه آخر سال افزود: این روزها ترقه‌های کوچک دوران کودکی ما تبدیل به انفجارهای بزرگ شده است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای ایام نوروز از جمله مراکز درمانی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط در جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان هم باید اقدامات قابل توجهی انجام دهند، چرا که با قرار گرفتن در این ایام، شهر مهمان خواهد داشت.

افشارچیهمزمانی ایام نوروز با ماه رمضان را تبریک گفت و افزود: باید از این ایام مبارک حداکثر بهره‌برداری را کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بعد از اسلامی شدن حکومت گویا از نقش اجتماعی مردم در حل معضلات جامعه غفلت شده است، تصریح کرد: یادمان باشد با اسلامی شدن حکومت سازماندهی مردمی به نام بسیج شکل گرفت و جنگ تمام عیاری که علیه ایران آغاز شده بود به نفع کشور ما برگشت چرا که اگر انقلاب نمی‌شد احتمال برنده شدن در این جنگ وجود نداشت.

وی بهره گرفتن از ظرفیت‌های مردمی همچون انجمن اولیا و مربیان در اداره مدارس و دیگر شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته در سطح جامعه را ضرورت دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت مردمی در آموزش استفاده کرد و حتی می‌توان زمینه حضور والدین در کنار دانش‌آموزان را در زنگ‌های تفریح و زنگ ورزش فراهم کرد و این یعنی که این ظرفیت می‌توانند در حل مشکل مسمومیت دانش‌آموزان هم مفید فایده واقع شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های اقتصادی استان برنامه گرفته و در طول سال این برنامه‌ها ارزیابی خواهد شد، افزود: می‌توان در حوزه فرهنگی هم برنامه‌ریزی و برخی از مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در مدت زمان تعیین شده جمع کرد .

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ باید در آخر سال قابلیت سنجش داشته باشد تاکید کرد: باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های مختلف استفاده بهینه شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌محور حرکت کردن باید جزو اصول باشد، ادامه داد: مردمی سازی و برنامه‌ریزی بین دستگاهی هم برای تکمیل پازل بر عهده مدیریت کلان است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093328

مهمترین اخبار ایران و جهان: