نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:10

کابوس تامین امنیت باخموت؛ کی‌یف ساز خروج را کوک کرد

نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان به شهر آرتیومفسک (باخموت)، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج ارتش اوکراین از این شهر کلیدی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است که تصمیم دیروز (دوشنبه) کی‌یف مبنی بر ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان و داوطلبان به شهر آرتیومفسک که در اوکراین «باخموت» نامیده می‌شود، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج نیروهای اوکراین از این شهر کلیدی باشد.

به نوشته این نشریه، تصمیم کی‌یف مبنی بر ممنوع کردن ورود غیرنظامیان به شهر باخموت، به نوعی از ناتوانی ارتش اوکراین در تامین امنیت مناطقی از این شهر حکایت دارد که تا پیش از این نسبتاً امن محسوب می‌شدند؛ مناطقی که از جمله آن می‌توان به ساحل غربی رودخانه باخموتکا اشاره کرد.

نیویورک‌تایمز به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشته که روستای کراسنایا گورا، واقع در شمال باخموت، به تصرف نیروهای روسیه درآمده است.

نشریه کلیمنکو تایم اوکراین روز یکشنبه به نقل از یکی از فرماندهان این کشور که با نام مستعار «مادیار» شناخته می‌شود، نوشت که ارتش این کشور دسترسی همه غیرنظامیان از جمله داوطلبان را به شهر آرتیومفسک بسته است.

بر این اساس، تنها افرادی که مجوز ویژه دارند می‌توانند به این شهر وارد شوند. همچنین به نوشته این نشریه، این ممنوعیت برای تضمین امنیت غیرنظامیان الزامی است!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037628

مهمترین اخبار ایران و جهان: