نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 17:28

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه انتقال آب به اشتهارد

اشتهارد- فرماندار اشتهارد از پیشرفت بالای ۸۰ درصدی پروژه راهبردی انتقال آب شرب به اشتهارد خبر داد.

ابراهیم کردلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کلنگ آغاز پروژه مهم انتقال آب به اشتهارد در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با حضور عبداللهی استاندار البرز و مدیران آب منطقه‌ای استان به زمین زده شد و عملیات حفاری و لوله گذاری این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان شروع و با سرعت قابل توجهی از سمت اشتهارد در امتداد کمربندی و در نهایت جاده اشتهارد _ نجم آباد _نظر آباد ادامه پیدا کرد.

وی بیان کرد: این پروژه با پیگیرهای مستمر، تشکیل جلسات ورفع موانع و مشکلات پیش رو در طول مسیر و همچنین هماهنگی‌های متعدد درون شهرستانی و استانی با پیشرفت قابل توجهی از سمت اشتهارد ادامه پیدا کرد و تا امروز که در منطقه نظر آباد اکیپ‌های پیمانکاری مشغول کار هستند بیش از ۳۶ کیلومتر حفاری و لوله گذاری انجام شده است که به لحاظ اجرایی با پروژه‌های مشابه یک رکورد محسوب می‌شود.

فرماندار اشتهارد ادامه داد: این پروژه برای شهروندان شهرستان اشتهارد بسیار حیاتی و مهم است که پیگیری‌های روزانه برای تسریع در کار و جلب حمایت‌های لازم استانی و کشوری برای بهره برداری از آن توسط مقامات استانی و فرمانداری صورت گرفته است و نتیجه آن در سرعت اجرای عملیات لوله گذاری در مسیر اشتهارد به نظر آباد مشهود است.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست مشترک همکاری و هماهنگی‌های لازم با فرماندار شهرستان نظر آباد و سایر ادارات ذیربط هم صورت گرفته که امیدواریم این همدلی‌ها بزودی و در نهایت منجر به بهره مندی مردم شریف اشتهارد از مزایای این پروژه شود.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان فاز اول این پروژه بزودی به بهره برداری می‌رسد. همچنین انجام این پروژه در (فاز اول) افق ۵ ساله، (فاز دوم) افق ساله ۱۵ و (فاز سوم) تا افق ۲۵ سال آینده آب مورد نیاز اشتهارد را تأمین خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044828

مهمترین اخبار ایران و جهان: