نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 21:41

جلوگیری از اشاعه گناه و فساد وظیفه حاکمیت است

قزوین- رئیس‌کل دادگستری قزوین گفت: جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات تکلیف شرعی و وظیفه حاکمیت است و کوتاهی در آن قابل اغماض نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی در ستاد عفاف و حجاب که بعد از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب در شرایطی که دشمن عزم خود را برای انحراف جامعه به کار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری قزوین بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود هزینه و حمایت‌های مختلف را انجام می‌دهد و اهمیت دادن دشمن به این مسئله نشان می‌دهد ما در مقابل باید با عزم جدی، نگاه جامع، اقدام کارشناسانه و عالمانه موضوع را تعقیب کنیم.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب تکلیف را بر ما روشن کرد افزود: ایشان در فرمایشات قبلی خود حاکمیت جامعه اسلامی را مکلف می‌کنند تا از رواج و اشاعه گناه جلوگیری کند هرکجا از ما کوتاهی انجام شد ما در آن حوزه مرتکب گناه و معصیت شدیم و این مسئله قابل اغماض نیست.

این مسئول ابراز کرد: جلوگیری از اشاعه فحشاء و منکرات تکلیف شرعی و قانونی حاکمیت است و باید بپذیریم ما روی اعتقادات خود به نحو شایسته ایستادگی نکردیم که این امر موجب شد دشمن جرئت حرکت و اقدام پیدا کند.

وی تأکید کرد: با ایستادگی و مقاومت بر عقیده، روحیه جهادی و تعصب می‌توانیم در خاک خود از ارزش‌ها و اعتقادات خود محافظت کنیم.

وی تشریح کرد: افرادی که در مسیر اهداف دشمن گام برداشتند ترسو هستند و اگر متوجه شوند که اقدامشان هزینه‌بردار است هیچ‌گاه این کارها را انجام نمی‌دهند. در اتفاقات اخیر تنها یک درصد از افراد کشف حجاب کردند که اگر آن‌ها هم مطلع شوند که این کارشان هزینه‌بردار است این اقدام را انجام نمی‌دهند.

این مسئول یادآور شد: ما بیش از اینکه نگران جامعه باشیم باید نگران عاقبت خویش باشیم و کار خود را به‌درستی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: حرکت در مسیر ارزش‌ها نیازمند عزم همگانی است و در صورت کم‌کاری پیامد بد آن را مردم می‌بینند چنانچه اگر مسئولین اقدام اجرایی نکند مردم پای‌کار می‌آیند.

وی در پایان گفت: ما نباید تنها به کار فرهنگی و ایجابی اکتفا کنیم زیرا اگر تنها در این مسیر حرکت کنیم به نتیجه نمی‌رسیم چراکه فرهنگ‌ها در افراد متفاوت است و برخی افراد در حوزه اعتقادی و فرهنگی با ما متفاوت هستند که در این میان وظیفه ما اجرای قوانین و وظایف شرعی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045172

مهمترین اخبار ایران و جهان: