نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:37

هشدار آمریکا به گرجستان درباره دورزدن تحریم‌های ضدروسیه

مشاور امنیت ملی آمریکا به رئیس جمهور گرجستان در خصوص کمک به روسیه در جهت ناکام گذاشتن تحریم های غرب هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مشاور امنیت ملی آمریکا نسبت به کمک گرجستان به روسیه در جهت دور زدن تحریم ها هشدار داد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان یادآور شد که این کشور نباید به روسیه در دور زدن تحریم های غرب کمک کند.

در بیانیه کاخ سفید در خصوص این گفتگو آمده است که هر دو طرفین در خصوص ضرورت اطمینان از اینکه روسیه همچنان تمام هزینه‌های اقتصادی تحریم‌ها، کنترل‌های صادراتی و سایر محدودیت‌های اقتصادی اعمال‌شده از سوی آمریکا و متحدان این کشور را در ارتباط با عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین درک می کند، گفت‌وگو کردند.

بنا به بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا در این گفتگو تاکید کرد که گرجستان نباید به مفری برای روسیه در جهت فرار از بار تحریم های غرب تبدیل شود.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ سفید آمده است که تحولات اخیر در گرجستان از دیگر محورهای گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس جمهور گرجستان بود. طرفین همچنین بر علاقه مشترک آمریکا و گرجستان در خصوص ادغام گرجستان با کشورهای یورو-آتلانتیک تاکید کردند.

پیش از این نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «اورسولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند دولت آمریکا و رهبری اتحادیه اروپا در حال اتخاذ تدابیر و اقداماتی هستند تا مانع کشورهای ثالث برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه شوند.

در این بیانیه آمده تأکید شده که «آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های بی‌سابقه، هماهنگ، مؤثر و دیگر اقدامات اقتصادی را به منظور تضعیف صنعت دفاعی روسیه اعمال کرده‌اند.»

علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا و اروپا علیه روسیه، اما با گذشت یک سال مقامات و رسانه‌های اروپایی اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها تأثیری چندانی بر اقتصاد روسیه نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086528

مهمترین اخبار ایران و جهان: