نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 20:01

آلودگی نفتی در اراضی کشاورزی غرب تبریز رو به گسترش است

تبریز- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: آلودگی نفتی اراضی کشاورزی منطقه غرب تبریز واقع در منطقه راه آهن رو به گسترش است و باید شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه پیشگیری از جرایم علیه بهداشت و تأمین سلامت عمومی، با بیان اینکه در چاه‌های مجاز آب اراضی کشاورزی منطقه مزبور آلودگی نفتی مشاهده شده است، افزود: متأسفانه این موضوع از چند سال قبل وجود دارد و لازم است متولیان امر با جدیت کامل رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل راه آهن آذربایجان با رعایت حساسیت‌های لازم باید نسبت به تداوم تأمین آب برای کشاورزان آن منطقه در راستای کمک به فعالیت اقتصادی آنها اقدام کند.

موقری ادامه داد: طبق گزارش شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گستره آلودگی آب‌های زیرزمینی منطقه راه آهن تبریز از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است و این امر بر بهداشت و سلامت مردم، معیشت، کسب و کار کشاورزان شاغل در منطقه، تأمین آب مورد نیاز محصولات کشاورزی و در نتیجه تهدید سلامت عمومی مردم تأثیر زیادی دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت و حساسیت میزان آلودگی، موضوع در جلسه شورای پیشگیری آذربایجان شرقی مطرح و مقرر شد ضمن بررسی منشأ دقیق آلودگی، میزان دقیق آلایندگی اراضی کشاورزی و آبخوان‌ها و تأثیرات آن در حوزه آب، کشاورزی و معیشت شاغلان این بخش، نسبت به ارائه راهکار سریع در ۲ حوزه قطع منشأ آلودگی و پاکسازی مناطق آلوده اقدام شود.

موقری با بیان اینکه به منظور پیشگیری از جرایم علیه بهداشت و تأمین سلامت عمومی ضرورت دارد دستگاه‌های متولی با همکاری و هم افزایی نسبت به شناسایی منبع و منشأ آلودگی نفتی و رفع مشکل حادث شده در منطقه اهتمام لازم را داشته باشند، بر برخورد با دستگاه‌های متخلف و اهمال کاری در این زمینه تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053128

مهمترین اخبار ایران و جهان: