نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:19

چشم و هم چشمی ها آفت زندگی امروز است

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه چشم و هم چشمی ها آفت زندگی امروز خانواده ها است، گفت: زوجین قناعت را جزو اصول زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر پنجشنبه در جشن ازدواج پاسداران سپاه قدس گیلان که به مناسبت روز پاسدار برگزار شد، اظهار کرد: زن و شوهر باید پشتیبان یکدیگر باشند و حریم یکدیگر را حفظ کرده و در جمع دیگران، کمالات یکدیگر را بازگو کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زن و شوهر در زندگی پایبند به حجاب، عفاف و نماز سر وقت باشند، ادامه داد: در زندگی مشترک باید درک متقابل وجود داشته باشد و این درک متقابل برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات می‌شود.

امام جمعه رشت به پایبندی ایرانی‌ها به خانه و خانواده اشاره کرد و گفت: به اذعان بسیاری از مسلمانان، مردان و زنان ایرانی اهل خانواده، زندگی و معنویت هستند و این از عنایات و برکات اسلام است.

وی خطاب به نوعروسانی که با یک پاسدار ازدواج کرده‌اند، اضافه کرد: پاسدار یک نظامی و فدایی انقلاب اسلامی و پاسدار این انقلاب است و انقلاب تا امروز در سایه زحمات نیروهای مسلح و پاسداران عزیز حفظ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن تبریک روز جانباز به جانبازان سرافراز تصریح کرد: ما مدیون تلاش‌های سپاهیان هستیم و به تعبیر امام راحل اگر سپاه نبود، کشور نبود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس کسی برای درجه نمی‌جنگید، افزود: بسیاری از رزمندگان برای خدا مقابل دشمن ایستادند و جنگیدند تا این کشور حفظ شد.

امام جمعه رشت به ضرورت توجه به فرزندان و قدردانی از پدران و مادران تاکید کرد و ادامه داد: زندگی دارای فراز و نشیب است لذا زوجین تلاش کنند اخلاق اسلامی را رعایت کنند و توقعات خود را کم کنند.

آیت‌الله فلاحتی به برخی آسیب‌های رفتارهای افراطی و مصرف‌گرایی اشاره و بیان کرد: چشم و هم‌چشمی‌ها و به سرعت مدل عوض‌کردن‌ها آفت امروز خانواده‌ها شده است بنابراین زن و شوهر توقعات را کم کرده و قناعت کنند و قناعت را جزو اصول زندگی قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052672

مهمترین اخبار ایران و جهان: