نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 15:55

لزوم تبیین دستاوردهای نظام در جامعه/ضرورت پرهیز از موازی کاری

بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه گفت: ظرفیت‌ها و دستاوردهای نظام باید از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان شود و این مهم وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله نوری ظهر سه شنبه در شورای اطلاع رسانی شهرستان سربیشه بیان کرد: پرهیز از موازی کاری در حوزه اطلاع رسانی و ایجاد یک ساختار منسجم و نظام مند برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است.

وی خواستار انعکاس دستاوردهای نظام شد و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باید از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان شود و این مهم وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

نوری اظهار کرد: رفع مشکلات از طریق بیان آن در رسانه‌ها امکان پذیر است و این مهم باید بیش از پیش بین مسئولان سطوح مختلف تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای روابط‌عمومی‌های ادارات، نسبت به تقویت اطلاع‌رسانی ضروری است، افزود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای بیان خدمات انجام گرفته در اداره خود از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده و فعالیت‌های مؤثر در حوزه‌های مختلف را اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا برای جامعه هدف از جمله دانش آموزان و دانشجویان ضروری است، اظهار کرد: همچنین رعایت اخلاق رسانه‌ای و پرداختن به موضوعات تخصصی متناسب با نیاز شهرستان، یکی از نیازهای ضروری در میان فعالان حوزه اطلاع‌رسانی است.

لزوم توجه به توانمند سازی خبرنگاران

نوری با تاکید بر اینکه مصوبات شورای اطلاع‌رسانی برای تمامی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است، افزود: تکریم مردم و پاسخ گویی روابط عمومی ادارات ظرف ۲۴ ساعت به پیام‌های مردمی باید توسط روابط عمومی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

محمد جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه هم در این جلسه بیان کرد: یکی از رویکردهای این اداره در حوزه رسانه، توجه به توانمندسازی خبرنگاران و رابطین روابط عمومی و ارتقای جایگاه آنها به خبرنگاران حرفه‌ای دانست.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیاپی در همه حوزه‌ها مانند روابط عمومی، خبر نویسی و عکاسی خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی در شهرستان به زودی با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود.

تاکید بر روایت صحیح از دستاوردهای انقلاب

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه هم در این جلسه با بیان اینکه وظیفه مهم روابط عمومی ادارات معرفی خدمات، رویکردها و اولویت‌های آن اداره است، اظهار کرد: روابط عمومی‌های ادارات باید فعالانه در جهت انعکاس به موقع اخبار و اطلاعات ایفای نقش کنند

عادل اربابی ادامه داد: همچنین باید تولید محتوای جذاب و کاربردی و بر اساس نیاز روز جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی کشور، اطلاع رسانی صحیح و به موقع و روایت صحیح دستاوردهای انقلاب با نگاه تبیینی یک ضرورت مهم است و می‌تواند توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی را خنثی و بی اثر کند.

اربابی با بیان اینکه اطلاع رسانی اقدامی با اهمیت و اثر گذار در جامعه است که در این راستا روابط عمومی‌های ادارات شهرستان بایستی تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: نقش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی در شهرستان سربیشه در روایت صحیح و جهاد تبیین بسیار با اهمیت است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه با بیان اینکه اینکه دشمن در این جنگ رسانه‌ای هزینه‌های بسیاری کرده است، افزود: دشمن از پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف هراسان است و باید با عمل به جهاد تبیین خدمات انجام گرفته اطلاع رسانی شود.

احیای سرمایه اجتماعی اولویت رسانه باشد

اربابی ادامه داد: احیای سرمایه اجتماعی یعنی افکار عمومی و کلید افکار عمومی در دست رسانه است و از این رو باید در کنار موضوعات دیگر، توجه به رسانه نیز در اولویت باشد.

وی بیان کرد: ما در این جنگ نابرابر خود را مقید به یک سری آداب و قواعد می‌کنیم در حالی که جریان مقابل ما از هر ابزار غیراخلاقی استفاده می‌کند تا فضای رسانه‌ای را جلو ببرد.

اربابی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی‌ها برای عمل به تکالیف خود از ظرفیت پیام رسان های داخلی بهره گیرند، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری، عکاسی و روابط عمومی و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های ادارات شهرستان سربیشه از برنامه‌های مهم حوزه روابط عمومی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038172

مهمترین اخبار ایران و جهان: