نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 17:57

استانی بدون حتی یک کارخانه تولید لوازم خانگی/چند کارخانه دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد؟

امام جمعه به من خطاب به مسئولان استانی می گوید چرا نباید حتی یک کارخانه تولید لوازم خانگی در این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی حجت‌الاسلام  اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی اظهار کرد: وظایف اصناف در قبال امام عصر (عج) سنگین است خداوند متعال در آیاتش وعده داده است کسانی که اهل تقوا باشند بن بستی در زندگیشان نیست و در امورات زندگی فردی و اجتماعی در ابعاد مختلف از آنها بن بست زدایی میکند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان به نامه سران نهضت آزادی و جبهه ملی در سال ۶۹ به رئیس جمهور وقت اشاره نمودند که آن گروه بعد از یک سال از رحلت امام در یک نامه ی سرگشاده و سراسر یاس نوشتند ملت به لبه نابودی رسیده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: دلیل آن را هم دشمن تراشی نظام اسلامی معرفی کرده است همین ها در فتنه ۸۸ و دولت عبرت صراحتا مقصر اصلی مناظره جمهوری اسلامی با نظام استکبار را نظام جمهوری اسلامی معرفی میکنند هدف اینها چیست؟ چرا یک چنین تحریفی را در جامعه ایجاد میکنند؟ ۱) ایجاد بدبینی نسبت به جریان انقلاب ۲) ایجاد بی اعتمادی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ۳) ایجاد یاس و نا امیدی نسبت به آینده هدف است. 

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: جمهوری اسلامی نسبت به صرف وجودش بخاطر اهتزاز پرچمش مورد نزاع و دشمنی نظام سلطه قرار گرفت آغازگر این جنگ نظام استکباری است این نظام تا وقتی حرف از اسلام ناب محمدی است و پای آرمان های سیدالشهدا انبیا و اولیا ایستاده اند دشمنان هستند. 

وی بیان کرد: خداوند متعال وعده داده این جنگ به نفع جبهه حق تمام خواهد شد و شما خواهید دید روزی در این عالم هستی بنا بر وعده ی الهی صدای لا اله الا الله و الله اکبر و جمهوری اسلامی آرمان این نظام و آرزو های تمام انبیا در سراسر این نظام محقق خواهد شد و آن که رو به نابودی است جبهه کفر و استکبار در راس آن آمریکای جنایت کار است.

امام جمعه شهرستان بهمئی اشاره کرد: دشمن دشمن است ذات دشمن خباثت است و به دنبال ضربه زدن است ما الان در وضعیت جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم پلن اول دشمن اغتشاشات بود باحضور و بصیرت مردم و مقام معظم رهبری پلن اول دشمن شکست خورد پلن دوم دشمن جنگ اقتصادی و لایه ای از آن جنگ ارزی است ما باید آرایش جنگی بگیریم. 

حجت الاسلام صلواتی گفت: روزنه های داخلی نفوذ ارز را باید بست هدف دشمن سوریه سازی ایران است ارزش دلار در زندگی و اقتصاد باید شکسته شود یک راهش ائتلاف با کشورهای منطقه است باید از بازار مبادله ارز و این وضعیتی که این چنین یک عده ای دلال به جان مردم افتاده اند جلوگیری کرد نباید اجازه دهیم ارز به راحتی از کشور خارج شود باید از اختصاص و تامین ارز برای قاچاقگران و تقاضاهای نامشروع ارزی جلوگیری کنیم.

وی اشاره داشت: شنبه ۱۳ اسفند ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است این روز را به جوانان عزیز تبریک عرض میکنم در بعثت انبیاء اولین کسی که نبی مکرم اسلام (ص) را یاری کردند جوانان بودند در نهضت عاشورا کسانی که پای علم سیدالشهدا ایستادند جوانان بودند در نهضت امام راحل کسانی که انقلاب را پیروز کردند جوانان بودند نظام مقدس جمهوری اسلامی را جوانان یاری کردند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: در بیانیه گام دوم برای تمدن سازی نقش آفرینی برعهده ی جوانان است اگر بیانیه ی گام دوم عمل میشد و آن نوبت به فرمان جهاد تبیین نمیرسید جوان ایرانی نیازمند خود آگاهی بصیرت تفکر خلاق و مهارت در تصویر سازی و تصمیم گیری ارتباط موثر و شکوفا است تا بتواند ما می توانیم را محقق کند. 

وی گفت: باید به جوانان میدان داد باید جوانان را باور کرد نباید جوانان را مایوس کرد.

وی اشاره کرد: یکشنبه ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته ی امداد است یکی از نهادهای مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی کمیته امداد است از زحمات و تلاش های این عزیزان در خدمت رسانی به مردم تقدیر و تشکر میکنم.

حجت الاسلام صلواتی خاطر نشان کرد: دوشنبه ۱۵ اسفند آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است از زحمات ابم عزیزان تقدیر و تشکر میکنم به فرموده ی مقام معظم رهبری باید فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود وظیفه ی ما صیانت وحفاظت از منابع طبیعی است. 

وی گفت: همه خواهران و برادران و خانواده ها به نیابت از شهدای این شهرستان درخت کاری کنیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: چهارشنبه ۱۷ اسفند ولادت حضرت قائم (عج) است و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) است میلاد منجی عالم بشریت امام زمان( عج) را به همه ی شما برادران و خواهران تبریک عرض میکنم.

وی افزود: روز سربازان گمنام امام زمان است یک مجموعه ی مجاهد مومن دلسوز متعهد مدال افتخار سربازی گمنام را به شایستگی از امام راحل (ره) دریافت کردند مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان ضامن امنیت و اقتدار این کشور است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: توطئه ها و نقشه های دشمنان را خاموش میکنند سربازان گمنام امام زمان خودشان را وقف اسلام قرآن عترت و نظام اسلامی ولایت و مردم نمودند امنیت وآرامشی که امروز حاکم بر کشور ما است مرهون تلاش ها و مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان است.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: اینها بیدارند تا ما در راحتی باشیم صمیمانه از همه ی زحمات و مجاهدت های این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال را به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری کردند حالا به آخر سال رسیدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت بگویند برای تحقق شعار سال چه اقدامی انجام دادند؟ مجلس چقدر سرمایه گذاری کرد؟ این حق مردم است که مجلس و دولت پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: در سطح استان هم دولت مردان استاندار محترم نمایندگان مجلس به میان مردم بیایید در مجامع عمومی مردم شرکت کنید پاسخگو باشید.

حجت الاسلام صلواتی افزود: در این استان با این ظرفیت های فراوان و ثروت های عظیم نفت گاز و معادن و زمین های حاصل خیز برای کشاورزی و ظرفیت های فراوان برای گردشگری برای تقویت تولید در این استان چه کاری انجام دادید؟؟.

وی گفت: تربیون نماز جمعه در اختیار شما است بیایید پاسخگوی مردم باشید در بخش کشاورزی برای اصلاح بذر و آبیاری نوین و شیوه های جدید تولید چه اقداماتی انجام دادید؟؟؟؟.

حجت الاسلام صلواتی گفت: چند کارخانه تولید دانش بنیان و کارگاه تولیدی زود بازده را افتتاح کردید؟ چه حمایتی از تولید و اشتغال انجام دادید؟.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: چرا استان ما یکی از واردکنندگان لوازم خانگی از دیگر استان ها است؟ حتی نتوانستیم یک کارخانه تولیدی لوازم خانگی در استان ایجاد کنیم برای چند نفر از جوانان کار و شغل ایجاد کردیم؟.  

حجت الاسلام صلواتی گفت: سهم منطقه ی نفت خیز بهمئی و جوانان بهمئی کجاست؟ اینها حق مردم است.

وی گفت: امیدوارم در سفر دوباره ی دولت به این استان دولت مردان پاسخگو باشند همین جا از حضرت آیت الله رئیسی مطالبه میکنیم ببینید از آن سفر تا این سفر چه اقداماتی انجام شد.

امام جمعه شهرشتان بهمئی در پایان گفت: آن چه که ما میبینیم آنچه که مشخص است دولت و مدیران باید در این استان باید تقویت شوند باید از مدیران متخصص متعهد جهادی و دلسوز و مردمی استفاده شود تا اهداف نظام و دولت محقق شود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070372

مهمترین اخبار ایران و جهان: