نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:58

همدان در ایام پایانی سال کمبود مرغ ندارد/ ذخایر استراتژیک به اندازه کافی داریم

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش جوجه‌ریزی داشتیم گفت: با احتساب ذخایر استراتژیک مرغ منجمد کمبودی در بازار به ویژه در ایام پایانی سال نخواهیم داشت.

حسین فضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در ایام نیمه ماه به ویژه در نیمه دوم معادل ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم اظهار کرد: این روند در دهه اول بهمن ماه نیز ادامه داشت به نحوی که یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان جوجه‌ریزی درست به شب عید و ایام پایانی سال ختم می‌شود افزود: اگرچه در مجموع در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش جوجه ریزی داشتیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه کاهش جوجه‌ریزی‌ها با احتساب ذخایر استراتژیک، جبران خواهد شد و کمبودی نخواهیم داشت تصریح کرد: ذخیره قابل توجهی در کشور و در استان چه در بخش مرغ منجمد و چه در بخش گوشت قرمز منجمد انبار شده که به منظور تعادل در بازار توزیع می‌شود و کمبود احتمالی را جبران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه تقاضای مصرف مرغ همچون دیگر اقلام پروتئینی مثل سنوات قبل نیست و تقاضا کاهش پیدا کرده است ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰ تا ۱۰۰ تن  نیاز روزانه مرغ استان است و چنانچه در ایام پایانی سال کمبود مشاهده شود از ذخایره با کیفیت از تولیدات داخلی و مقداری وارداتی بهره می‌گیریم.

فضلی در بخش دیگر یادآور شد: یکی دو دوره است که مرغداران با ضرر مواجه شدند چراکه قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت مصوب است و این مهم دلیلی بر کاهش جوجه ریزی‌هاست.

وی با بیان اینکه ایجاد تعادل در بازار و فروش به قیمت مصوب انگیزه‌ای است برای جوجه ریزی مرغداران خاطرنشان کرد: به جد پیگیر مرغداران هستیم که جوجه‌ریزی را در ایام باقی مانده تقویت کنند تا دل‌نگرانی از این بابت در میان نباشد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040528

مهمترین اخبار ایران و جهان: