نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 17:18

نیاز به تصویب قوانین جدید در حوزه محیط زیست احساس می‌شود

اردبیل-دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: نیاز به تصویب قوانین جدید در راستای ایجاد قانون کارآمد در حوزه محیط زیست احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالله طباطبایی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تعدادی از قوانین کارآمدی و تأثیرگذاری خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: نیاز به تصویب قوانین جدید در راستای ایجاد قانون کارآمد در حوزه محیط زیست احساس می‌شود.

وی صدور بی‌رویه مجوز حمل سلاح شکاری را از معضلات جدی این حوزه عنوان کرد و گفت: وجود این تعداد سلاح شکاری از سویی باعث نابودی گونه‌های جانوری شده و از سوی دیگر باعث افزایش درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: محیط زیست و منابع موجود در آن میراث تمام نسل‌ها است و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید بدانیم تبعات منفی بی توجهی به محیط زیست و تخریب آن، در نهایت تمام افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.

طباطبایی با بیان اینکه نباید اجازه تخریب و آسیب به این حق عمومی را داد، گفت: باید با جلب مشارکت اقشار مختلف مانند دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و ورزشکاران به دنبال ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان اقشار مختلف مردم باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056772

مهمترین اخبار ایران و جهان: