نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:16

اجازه خاموشی یک واحد تولیدی در گیلان را نمی‌دهیم

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه خاموشی به یک واحد تولیدی در استان را نمی‌دهیم، گفت: چراغی که با هزار زحمت توسط تولیدکننده روشن نگهداشته شده باید با حمایت و جهت دهی پر فروغ تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی و معدنی گیلان، اظهار کرد: تحقق رونق تولید در بخش‌های مختلف عملکرد میدانی و راهبردی در این حوزه است.

وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: اشتغال و تولید مبتنی بر دانش مطالبه جدی نظام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دغدغه خدمات دولتی برای تولیدگران باید به صفر برسد، گفت: هیچ مدیر و مسئولی اجازه ندارد عرصه را برای تولیدکننده و سرمایه گذار تنگ کند.

عباسی با بیان اینکه در اتاق مدیران برای استقبال از تولیدگران و سرمایه گذران باز است، اضافه کرد: وقت مدیران در راستای گره گشایی مشکلات تولیدگران وقف شود.

وی با تاکید بر سرعت بخشی روند اداری تولیدکنندگان، افزود: تولیدکنندگان نباید معطل پیچیدگی‌های اداری شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تولید محور و حلقه واصل همه زنجیره‌های اقتصادی و اجتماعی است، گفت: توسعه اقتصادی در همه بخش‌ها در گرو تولید و فعالیت‌های تولیدی است.

عباسی با تاکید بر ثمربخشی نشست‌های ستاد موانع تولید در گیلان، بیان کرد: اختلاف بین دستگاهی در گیلان نباید مانع فعالیت تولید شود و خللی در تولید وارد کند.

اقدامات خوبی برای احیای معدن سنگرود صورت گرفته است

استاندار گیلان با اشاره به بلاتکلیفی و رکود معدن سنگرود رودبار، بیان کرد: در این مجموعه زمانی بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت بودند و ظرفیت عظیمی برای گیلان به شمار می‌رفت.

عباسی با بیان اینکه زلزله بی مدیریتی معدن سنگرود را ویرانه کرده است، گفت: اقدامات خوبی برای احیای معدن سنگرود صورت گرفته و روزهای آینده مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجازه خاموشی به یک واحد تولیدی را در گیلان نمی‌دهیم، افزود: چراغی که با هزار زحمت توسط تولیدکننده روشن نگه داشته شده باید با حمایت و جهت دهی، پرفروغ تر و درخشان‌تر کرد.

استاندار گیلان از افتتاح خط ریلی رشت - آستارا در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه روابط تجاری با کشورهای منطقه و اوراسیا صورت گرفته که گیلان بیشترین سهم را در این روابط خواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی ساماندهی می‌شود، با اشاره به انتقادات برخی نمایندگان و خواص در خصوص التهابات اقتصادی اخیر، اضافه کرد: مجلس برای برون از مشکلات اقتصادی باید در کنار دولت قرار گیرد و راهکار ارائه دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066672

مهمترین اخبار ایران و جهان: