نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:32

نهاده یارانه‌دار نداریم/عدم استفاده عشایر از ظرفیت دامدارکارت

اردبیل- مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ نهاده یارانه‌دار در انبارها وجود ندارد و همه نهاده‌های ذخیره شده قبلی در بین دامداران و عشایر منطقه توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حاتم طهماس‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: تنها ۱۶۰ تن نهاده یارانه‌دار باقی مانده که به سرعت توزیع آن آغاز شده و ما از اول سال آینده هیچ نهاده یارانه‌داری را بین دامداران عشایر توزیع نمی‌کنیم و آنها باید نسبت به تأمین نهاده‌های خود از بازار آزاد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی پیش‌بینی ما وضعیت نه چندان مساعد برای پرورش دام در مناطق ییلاقی و قشلاقی است و شایسته است با تدبیری مناسب در این حوزه مسئولان و متولیان امر اقدامات حمایتی و پشتیبانی را انجام دهند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت دامدارکارت نیز گفت: امسال هیچ موردی از توزیع دامدارکارت را در بین عشایر شاهد نبودیم اما سهمیه سال گذشته جذب شده ولی آن‌گونه که انتظار می‌رفت عشایر از این فضا و بستر فراهم شده بهره کامل را نبردند.

طهماس‌پور از اختصاص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار حمایتی در قالب دامدارکارت برای عشایر منطقه خبر داد و افزود: بخشی از این خرید نهاده‌ها و استفاده دامدارکارت از سوی عشایر انجام نشده و همچنان انتظار می‌رود دولت پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه را از عشایر منطقه انجام دهد.

وی در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز و وضعیت تولید پروتئین در جامعه عشایری نیز خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش جمعیت دام در عشایر، پیش‌بینی ما از ماه‌ها قبل افزایش قیمت گوشت قرمز بوده که همچنان برخی نارسایی‌ها را در حوزه حمایتی جامعه عشایری شاهد هستیم.

طهماس‌پور ضرورت تأمین آرد مورد نیاز عشایر را از طریق امور عشایری یادآور شد و اضافه کرد: متأسفانه برخی فرمانداری‌ها اجازه تخصیص آرد یارانه‌ای عشایر را نمی‌دهند و این امر در تولید نان، عشایر را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری فرمانداری‌ها تخصیص سهمیه آرد به شکل مناسب انجام شده و عشایر متناسب با این سهمیه پخت نان خود را در منطقه عشایری و یا سطح شهر انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077628

مهمترین اخبار ایران و جهان: