نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 17:00

اجرای 256 کیلومتر فیبرنوری در شهرستان خلخال تا پایان دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اجرای 256 کیلومتر فیبرنوری در شهرستان خلخال تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهریار سرداری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان خلخال ۲۵۶ کیلومتر فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم اجرائی خواهد شد.

وی افزود: سایت ارتباطی جاده خلخال- فیروزآباد نیز توسط اپراتور همراه اول در حال آماده سازی بوده و انشالله تا سوم خرداد سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به اخذ مجوز جهت احداث سایت‌های ارتباطی در ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بیان کرد: ۴۲ سایت جدید ارتباطی متعلق به روستاهای این شهرستان می‌باشد که به اپراتور همراه اول ابلاغ شده و انشالله تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرداری تصریح کرد: در خصوص منطقه نمونه گردشگری ازناو و تفرجگاه اندبیل تلاش خواهیم کرد که با رایزنی با وزارت متبوع احداث سایت ارتباطی برای این مناطق از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات (USO) انجام پذیرد.

یحیی‌زاده فرماندار خلخال با بیان اینکه سرقت کابل‌های مخابراتی از جمله مشکلات ارتباطی این شهرستان بوده، اعلام کرد: انتظار داریم در این زمینه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با جدیت تمام در رفع این معضل اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: در خصوص پلاک کوبی کدپستی توسط اداره کل پست استان در شهرستان خلخال آمادگی داریم جلسه مشترکی را با شهرداران جهت هماهنگی و اجرائی شدن این طرح مهم تشکیل دهیم.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046572

مهمترین اخبار ایران و جهان: