نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 19:25

تلاش برای گنجاندن ردیف اعتباری آب شیرین گلستان در بودجه سال آینده

گرگان- استاندار گلستان گفت: مجموعه مدیران و نمایندگان مجلس گلستان در تلاش هستند تا برای پروژه آب شیرین کن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور ردیف اعتباری اختصاصی پیش بینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: تلاش ما با همکاری نمایندگان مجلس استان، گنجاندن ردیف برای شیرین سازی آب دریا برای رفع نیاز آب شرب غرب استان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

استاندار گلستان افزود: امیدواریم سد نرماب را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ آبگیری کنیم که قابل استفاده برای کنترل سیلاب ها است و در عین حال تلاش داریم هرچه سریع‌تر شبکه انتقال آن را برای رفع نیاز آب شرب شرق استان، ایجاد کنیم.

وی گفت: اجرای نهضت کاشت درخت در روستاها با همکاری بنیاد مسکن و اداره کل روستایی و البته نهادهای مردمی حوزه منابع طبیعی ضروری است.

استاندار گلستان ادامه داد: سهم استان در پویش کاشت یک میلیارد نهال، ۴۰ میلیون نهال تا سال ۱۴۰۴ است که تحقق آن به همت همگانی بستگی دارد.

زنگانه گفت: آنچه در کنار کاشت درخت از اهمیت بالاتری برخوردار است، نگهداری از درختان کاشته شده است که باید با فرهنگ سازی و تقویت نظارت‌ها این راهبرد اجرایی شود.

وی به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید که مجموعه‌های اداری به هیچ عنوان اجازه ندارند به جای نیروهای شرکتی تبدیل وضع شده، نیروی جدیدی را جذب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083772

مهمترین اخبار ایران و جهان: