نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 17:13

نماینده کنگره: حضور آمریکا در سوریه هدیه‌ای برای داعش است

نماینده جمهوری‌خواه کنگره که طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را پیشنهاد داده بود، گفته که بسیاری از آنهایی که آمریکا علیه اسد حمایت مالی می‌کرده، داعشی بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مت گیتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که لایحه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را ارائه داده بود، تصریح کرد که شورشی‌هایی که واشنگتن مورد حمایت مالی قرار داده بود تا با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مبارزه کنند، پرچم داعش را بلند می‌کردند.

لایحه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه روز گذشته (چهارشنبه) با ۱۰۳ رأی موافق در مقابل ۳۲۱ رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب نرسید.

مت گیتز پیش‌نویس طرح فوق را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده بود که طبق آن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ملزم به خارج کردن ۹۰۰ نظامی آمریکایی می‌شد که همچنان در سوریه مستقر هستند.

وی در مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به آن‌هایی که خواستار ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه بودند، گفت: «هنوز میانه‌رو وجود ندارد. گاهی اوقات شورشی‌هایی که ما برای جنگ با اسد تأمین مالی می‌کردیم، تغییر رویه می‌دادند و پرچم داعش را به اهتزاز درمی‌آوردند پس بنابراین احمقانه است که بگوییم برای متوقف کردن داعش باید در سوریه حضور داشته باشیم و این در حالی است که حضور ما برای سوریه در برخی موارد بهترین هدیه برای داعش بوده است».

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پیش‌نویس طرح گیتز، دولت آمریکا را موظف می‌کرد ظرف مدت 6 ماه، تمام نیروهای باقیمانده آمریکا از سوریه را خارج کند.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد که پیش از این، وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت سفر غیرقانونی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به شمال شرق این کشور تأکید کرد آمریکا فورا از نقض آشکار و هدفمند حقوق بین‌الملل دست بردارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083572

مهمترین اخبار ایران و جهان: