نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1403 - 12:34

جمع آوری موتور پمپ‌های غیرمجاز بر روی رودخانه قره آغاج

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین از ممانعت انتقال آب غیرمجاز آب رودخانه قره آغاج به اراضی ملی تخریب شده و جمع آوری موتور پمپ‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، افراد متخلفی که به وسیله دستگاه‌های موتورپمپ، قصد پمپاژ و برداشت غیرمجاز آب رودخانه قره آغاج و پایاب سد سلمان فارسی و انتقال به اراضی ملی و تخریب شده شهرستان قیروکارزین را داشتند، با اقدام به موقع و همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب شهرستان قیر و کارزین گروه‌های گشت و بازرسی ناکام ماندند.

محمد فتحی شهنانی مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: این موتور پمپ‌ها با هوشیاری گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب قیروکارزین شناسایی شدند، سپس مراحل دستور قضایی و هماهنگی نیرو‌های انتظامی و ابلاغ اخطاریه زمان‌دار به متخلفان جمع‌آوری شدند.

وی ضمن ادامه روند برخورد با متخلفان حوزه آب‌های زیرزمینی و سطحی گفت: این اقدامات تاکنون در چند مرحله صورت گرفته که پس از مشاهده این موتور پمپ‌ها برای صیانت از منابع آب و بر اساس ضوابط قانونی در ابتدا اخطاریه لازم به بهره برداران غیرمجاز داده می‌شود و در نهایت با اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری و توقیف آنها اقدام می‌شود.

فتحی تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی مدیریت منابع آب شهرستان به صورت مداوم در حال گشت‌زنی و رصد منابع آب سطحی و زیرزمینی در محدوده عملکرد خود هستند و با همکاری عوامل انتظامی و قضایی بر اساس قانون اجازه هیچ برداشت غیرمجازی از منابع آب را نمی‌دهند و بدون تردید با متخلفین برخورد قاطع می‌شود.

مدیر امور منابع آب قیروکارزین ادامه داد: هرگونه حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه‌ها بدون مجوز و داشتن حقابه جرم محسوب می‌شود و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1705859

مهمترین اخبار ایران و جهان: