نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1403 - 15:19

عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟

معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: عدم فعال‌سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام‌رسان‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حسن منصوری؛ معاون فنی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تایید دو مرحله ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس  است.

این مقام مسئول ادامه داد : افراد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب های کاربری آنان در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اقدام می کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری افراد افزود : مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضا محرمانه افراد، فریب خورده ؛ زمینه اخاذی و باج گیری سایبری را آغاز می کنند .

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت : در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می نمایند .

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست: با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه های اجتماعی ، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) گزینه تایید دو مرحله ای ( two- stepverification) را انتخاب نموده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن 096380 از خدمات مشاوره ای این پلیس بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711059

مهمترین اخبار ایران و جهان: