نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 21:04

اجرای ۱۴۵ طرح عمرانی و خدماتی در مناطق محروم اردبیل

اردبیل- رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در قالب اردوهای جهادی «قرارگاه نوروزی» ۱۴۵ طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان اردبیل به همت بسیج سازندگی اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس نوظهور عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های در حال اجرای بسیج سازندگی در اردبیل اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه اجرای این طرح‌ها را در قالب «قرارگاه نوروزی» شاهد بودیم و تلاش جهادگران بی‌ادعا بر این بوده تا این طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین منابع تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های آبرسانی، واکسیناسیون دام روستایی، ساخت خانه برای محرومان و همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم استان بوده که با تلاش بی‌وقفه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: این نیروها بدون چشم‌داشت منابع مادی و یا دریافت حقوق سعی کردند تا ایام تعطیلات نوروزی را که همزمان با ماه مبارک رمضان بود در روستاها و مناطق محروم حاضر شده و طرح‌های عمرانی و خدماتی را به سرانجام برسانند.

سرهنگ نوظهور افزود: نیروهای جهادی با زبان روزه و نهایت تلاش و کوشش خود با همراهی روستاییان سعی کردند تا طرح‌های مختلف به ویژه آبرسانی را در آستانه فصل تابستان و گرم سال انجام دهند تا پایداری منابع آب را با بازسازی چشمه‌ها، لوله‌گذاری و انتقال منابع آب به مناطق روستایی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار دز واکسن در بین دام عشایر و روستاها توزیع شده تا واکسیناسیون دام‌ها را علیه بیماری‌های مختلف شاهد باشیم که این ظرفیت تا یک میلیون دز ارتقا می‌یابد.

سرهنگ نوظهور در مورد ساخت مسکن برای محرومان به عنوان یک نیاز جدی نیز اضافه کرد: ۱۸۶ واحد مسکن محرومان به همت گروه‌های جهادی در حال احداث است.

وی بیان کرد: قبل از عید نوروز ۸۰ واحد تکمیل و تحویل نیازمندان شد و مابقی واحدها نیز تا آخر خردادماه تحویل متقاضیان خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: در تابستان و سایر فصول نیز شاهد ارائه خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم هستیم تا زمینه و بستر برای عمران و آبادانی و پیشرفت مناطق مختلف به شایستگی فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146215

مهمترین اخبار ایران و جهان: