نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 20:01

اختصاص یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت استان در سفر رئیس‌جمهور، گفت: بخش قابل توجهی از این اعتبار در حال جذب است که ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در استان را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به نقش نخبگان دانشگاهی در پیشبرد بهتر امور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود نخبگان و استادان دانشگاه با ارائه مشورت و پیشنهادات خود، مدیران را در اجرای برنامه‌ها یاری دهند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت سیزدهم در عرصه داخلی و خارجی به دستاوردهای متعددی رسیده که می‌طلبد با تبیین آن به‌ویژه از سوی نخبگان و فعالان دانشگاهی در جهت تقویت اعتماد عمومی گام‌ موثری برداشته شود. 

ارتقای وضعیت بهداشت و درمان اولویت است

حیدری بیان کرد: کمک به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت و تقویت وضعیت بهداشت و درمان اولویت مدیران ارشد استان است و در این میان نخبگان و اساتید دانشگاه نیز باید مسئولان را در این راستا همراهی کنند. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک سلامت مطالبه جدی نخبگان و فعالان حوزه سلامت است، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت مولدسازی و تهاتر اعتبار این طرح را راه‌اندازی و سایر طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه علوم پزشکی را تکمیل کرد. 

استاندار با تاکید بر لزوم جلب همکاری و استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت، مطرح کرد: با ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت، روند رشد و توسعه استان نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت. 

مصوبات سفر رئیس جمهور، سند توسعه و پیشرفت استان است

حیدری، مصوبات سفر رئیس جمهور را سند توسعه و پیشرفت استان عنوان کرد و افزود: مصوبات خاص و ویژه‌ای از سوی هیئت دولت نیز برای استان تصویب شده که شامل سند توسعه کوهرنگ، پایدارسازی روستای افسرآباد و اختصاص اعتبار بازسازی به مناطق آسیب‌دیده از زلزله و سیل است. 

وی تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف را از جمله مهمترین چالش‌های استان در سال‌های گذشته دانست و گفت: این امر با اهتمام دولت سیزدهم برطرف شده و طرح تامین آب نیمی از جمعیت استان در آستانه افتتاح است. 

استاندار ضمن اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت استان در سفر رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این اعتبار در حال جذب است که ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در استان را به همراه دارد. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158315

مهمترین اخبار ایران و جهان: