نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:12

کاهش نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری در مشهد/ شورای شهر از مصوبه افزایش سرسام آور پارک حاشیه ای هم عقب نشینی خواهد کرد؟

نرخ خدمات حمل و نقل عمومی در مشهد در حالی کاهش یافت که مردم و زائران همچنان از هزینه بالای پارک حاشیه خیابان ها گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طبق مصوبه شورای شهر مشهد، بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد از ۱۴ فرودین امسال از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان و خدمات مترو از هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. این افزایش ناگهانی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی بهای خدمات حمل و نقل عمومی گلایه های شهروندان و زائران زیادی را به دنبال داشت و پس از از اعلام شعار سال ۱۴۰۲ با محوریت مهار تورم، بسیاری از مردم، خواستار جلوگیری از افزایش هزینه های پرداختی مردم شدند و پیگیری رسانه ها موجب شد تا اعضای شورای شهر مشهد، تصمیم بر اصلاح این مصوبه بگیرند.

بهای خدمات مترو و اتوبوس رایگان نشد، ارزان شد

هرچند تا هفته های گذشته برخی از اعضای شورا برای رایگان شدن هزینه های استفاده از مترو و اتوبوس وعده می دادند اما با اصلاح  مصوبه افزایش بهای ناوگان حمل و نقل عمومی در هفتاد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ بلیت خطوط روزانه اتوبوسرانی و همچنین بلیت قطار شهری از مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت و مصوبه برای تایید و اجرا به فرمانداری مشهد ارسال شد. اصلاح مصوبه نرخ خدمات مترو و اتوبوس در حالی اجرایی شد که بر اساس اظهارات مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، بهای تمام‎ شده خدمات اتوبوسرانی به ازای هر سفر درون‎ شهری حدود ۱۲ هزار تومان برآورد شده است که از این میزان، تنها ۱۰ درصد به مبلغ هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان کرایه تعیین و مابقی توسط شهرداری تامین می شود.

مردم، همچنان منتظر کاهش هزینه های پارک حاشیه

کاهش هزینه استفاده از خدمات مترو و اتوبوس در شرایطی به مرحله اجرا رسیده است که بسیاری از شهروندان و زائران مشهد الرضا (ع) خواستار کاهش هزینه های پارک حاشیه خیابان ها هستند. از آخرین روزهای فروردین ماه سال جاری، تصویر تابلوی پارک حاشیه ای در فضای مجازی خبرساز شده است. تصویری که هزینه توقف برای هر نیم ساعت را مبلغ ۳ هزار و ۶۲۵ تومان نشان می دهد و برخی کاربران فضای مجازی مدعی شدند هزینه پارک در کنار خیابان های مشهد تا حدود ۲۸۰ درصد بیشتر شده است! گلایه هایی که با پاسخ مسئولان مربوطه و حتی وعده تعدیل این ارقام روبرو شد.

وعده کاهش نرخ پارک حاشیه خیابان ها اجرایی می شود؟

همان طور که در گزارش های قبلی خبرگزاری فارس به آن اشاره کرده ایم انتشار برخی تصاویر هزینه های پارک حاشیه خیابان ها از مدتی پیش با واکنش گسترده برخی کاربران فضای مجازی همراه شده است. به عنوان مثال، چند روز پیش، یک شهروند مشهدی، پیامک پارک حاشیه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی را منتشر کرد که برای هفت ساعت پارک در کنار خیابان، مبلغ ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان از شارژ او کم شده است. شهروند دیگری نیز  با انتشار تصویر پیامک کسر شارژ پارک حاشیه مدعی شده: «برای کار اداری مجبور شدم خودروی خودم را در خیابان پاسداران و در نزدیکی فرمانداری مشهد پارک کنم. برای حدود ۳ ساعت پارک در خیابان، مبلغی حدود ۲۲ هزارتومان از حسابم کسر شده است...» این انتقادات در حالی مطرح می شود که همزمان با وعده برخی مدیران شهری برای کاهش هزینه پرداختی مردم، سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد از تغییر مصوبه و احتمال کاهش هزینه های پارک حاشیه ای خبر داده است و زائران و مجاوران، منتظرند ببینند در سال ۱۴۰۲ که مقام معظم رهبری برای آن، شعاری حل محور «مهار تورم» انتخاب و اعلام کرده اند آیا شورای شهر مشهد از تصمیم افزایش سرسام آور هزینه پارک حاشیه ای عقب نشینی می کند یا خیر؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176315

مهمترین اخبار ایران و جهان: