نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:07

چالش کمبود معلم خراسان جنوبی/هزار و۸۹۰ نفر در آستانه بازنشستگی

بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت‌ترین سال از نظر نیروی انسانی را در پیش رو داریم، گفت: هزار و ۸۹۰ نفر از همکاران ما در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: گسترده‌ترین دستگاه حاکمیتی در کشور آموزش و پرورش است و در استان ۱۸۹ هزار و ۷۰۶ دانش‌آموز در دو هزار و ۲۰۴ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۴۰۴ معلم، آموزش این تعداد دانش‌آموز را بر عهده دارند، گفت: کارهای بسیار بزرگی در حیطه آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی انجام شد که یک مورد آن ثبت نام ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت بود.

موسوی نژاد با اشاره به چالش‌هایی که در حوزه رتبه بندی معلمان وجود داشت، بیان‌کرد: رتبه بندی معلمان طرح بسیار بزرگی بود و به صورت طبیعی طرح‌های بزرگ بعد از اجرا، نقص‌ها و کاستی‌های آن دیده می‌شود.

توجه ویژه اعتباری به مدارس شبانه روزی

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه شد، از نظر اعتباری توجه ویژه‌ای به مدارس شبانه روزی خراسان جنوبی در سال گذشته صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استان حقوق فروردین ماه بدون اضافه کاری و … ۱۹۸ میلیارد تومان شد، اظهار کرد: این موارد نشان می‌دهد که در حوزه رتبه بندی معلمان چه اقدام بزرگی در پیش رو است تا به سرانجام برسد.

موسوی نژاد بیان‌کرد: در خراسان جنوبی برای بزرگداشت هفته معلم برنامه‌ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته است و چهار نفر از معلمان نمونه ما به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی با پویش‌های متعدد خود چون «زائر اولی ها» اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ انجام داده است، گفت: در مجموع با همت همکاران و لطف الهی توانستیم اقدامات متعددی را رقم بزنیم.

چالش‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی در دو بخش کمبود شدید فضای آموزشی به ویژه در شهر بیرجند و کمبود نیروی انسانی باید اقدامات جدی صورت گیرد.

موسوی نژاد با بیان اینکه سخت‌ترین سال از نظر نیروی انسانی را در پیش رو داریم، گفت: هزار و ۸۹۰ نفر از همکاران ما در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند که ما با همه استخدامی‌ها و جذب نیرو و … که داشته باشیم تنها نزدیک ۸۰۰ نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

وی یادآور شد: مجبور خواهیم شد در ساماندهی نیروی انسانی، مدارس کم جمعیت را ادغام و جا به جایی داشته باشیم که پیامدهای اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175559

مهمترین اخبار ایران و جهان: