نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:17

نگاه شورای شهر لواسان خدمت به مردم و مصلحت شهر باشد

شمیرانات- امام جمعه لواسانات گفت:نگاه شورای شهر لواسان خدمت به مردم و مصلحت شهر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی صبح سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر لواسان که با همراهی ذاکریان، فرماندار شمیرانات، محسن مبارکی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان شمیرانات، محمد رضا علی اکبری بخشدار لواسان و مجید ناظریه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الغدیر لواسانات با اعضای شورای اسلامی شهر لواسان انجام شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی و روز شوراها بیان داشت: شورا یکی از اصول قانون اساسی ما است که از همان ابتدای انقلاب با توجه به نگاهی که وجود داشت (از دیکتاتوری) از تمرکز قدرت جلوگیری بشود، شوراها برای ساماندهی روستا و شهر به عنوان یک اصل قانون اساسی مطرح شد، تا مردم تصمیم گیرنده باشند و تدبیر امور فرهنگی و عمرانی و … با حضور مردم و نمایندگان مردم باشد.

امام جمعه لواسانات اظهار داشت: شوراهایی که در قانون اساسی تصویب شده است دو دسته اند، دسته‌ای تصمیم‌گیر و دسته‌ای تصمیم‌ساز هستند، شوراهای تصمیم ساز مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام که اینها پیشنهادهای خود را به ولی فقیه جامعه مطرح می‌کنند و در صورتی که ملاحظاتی نداشت، مصوب و اجرا می‌شود. شورای تصمیم گیر مثل مجلس که تصمیم می‌گیرد، استیضاح می‌کند، قانون وضع می‌کند.

ایمانی در ادامه گفت: در کشور ما شورای اسلامی شهر از دسته شوراهای تصمیم گیر است که شهردار تعیین می‌کند، استیضاح می‌کند و کارها را به نمایندگی مردم انجام می‌دهد.

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که نگاهی که در بدنه شورای لواسان است نگاه خدمت به مردم باشد و به مصلحت شهر تمام شود، چرا که هر تصمیمی که ما می‌گیریم قطعاً باید هم در دنیا پاسخگو باشیم هم در آخرت، که چرا برای شهردار شدن فلانی را پیشنهاد دادی یا فلانی را رد کردی؟ ممکن است انسان دنیایش را بگذراند، ولی در آخرت و در پیشگاه خداوند متعال چون سرنوشت مردم و زندگی مردم به آن رقم خورده است، به راحتی پذیرفته نخواهد شود.

و ی عنوان داشت: امیدوار هستیم دوستانی که در شورا خدمت می‌کنند همیشه نگاهشان این باشد (که قطعاً هم هست) که هر رأی، تصمیم و کاری که می‌خواهند انجام دهند، این‌ها قطعاً در پیشگاه خداوند متعال از آن سوال می‌شود و انشاالله که همه‌ی ما به شکلی عمل کنیم که شرمنده‌ی اهل‌بیت، شهدا و امام راحل نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182459

مهمترین اخبار ایران و جهان: