نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:14

کمبود امکانات هم مانع خدمات‌رسانی به زائران رضوی نشد

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: در ایام نوروز با وجود کمبود امکانات، در طول ۶۵۰ کیلومتر جاده این استان به اندازه چهار تا پنج استان مسیر جاده را مدیریت کردیم و با کمک نیروهای محلی و مردم توانستیم به مسافران و زائران رضوی خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان سمنان از دو ماه مانده به نوروز ۱۴۰۲ تشکیل شد، اظهار کرد: با محوریت استاندار سمنان و حضور وی در جلسات، تمام اقدامات سفر در سه حوزه مهم ترافیک، پذیرایی از زائران و مسافران و گردشگری یا نمایش و ایجاد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات در این سه محور به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که این محورها به هم متصل شوند تا آرام‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات محقق شود، افزود: تمام ظرفیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی ازجمله اقامت مسافران در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها و مراکز تفریحی و بوستان‌هایی که شهرداری‌ها آماده کرده بودند، هماهنگ شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: در نهایت با برگزاری روزانه جلسات و رصد اقدامات در همه جلسات کمیته ارزیابی نقاط ضعف و قوت به صورت گزارشی ارائه و در همان موقع در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شد و برای اصلاح آن نقاط ضعف برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گرفت.

حمیدی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی‌های همزمان و برگزاری جلسات مداوم سبب شد که تمامی ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف کنار هم باشند و خروجی بسیار خوبی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که در جلسات پیگیری شد و استاندار سمنان نیز از ابتدا آن را پیگیری کرد، مردمی کردن و استفاده بیشتر از ظرفیت نیروهای بومی و محلی به‌ویژه دهداری‌ها و شهرداری‌ها بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: بر این اساس به غیر از دستگاه‌های متولی که در حوزه‌های مختلف وظیفه داشتند؛ از بخش‌های غیر اداری استفاده شد و در بیش از ۱۲۰ نقطه جاده چراغ‌های گردان مستقر شد که بسیاری از آن‌ها با کمک بخش خصوصی، دهیاری‌ها و نیروهای داوطلبی صورت گرفت و این نکته بارز در اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفر امسال در استان سمنان بود.

حمیدی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات برجسته ستاد خدمات سفر استان سمنان افزایش نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و عرضه محصولات دستبافت هنرمندان استانی است که با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد، صورت گرفت.

وی بیان کرد: در طول ۶۵۰ کیلومتر جاده استان سمنان شاید به اندازه چهار تا پنج استان مسیر جاده را باید مدیریت می‌کردیم؛ اما عملاً داشته‌های استان به لحاظ اداری در مقایسه با استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برای مثال در استان‌هایی نظیر فارس، اصفهان و مازندران تجهیزات و تشکیلات اداری آن‌ها چندین برابر استان سمنان است؛ اما با این سطح از جاده در مسیر اصلی و جاده‌ها توانستیم با کمک نیروهای محلی و مردم در بخش‌های مختلف مدیریت بسیار خوبی را اعمال کنیم و خروجی خوبی را شاهد باشیم.

 پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180359

مهمترین اخبار ایران و جهان: