نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 16:15

سهم ۴۱ درصدی کرمانشاه در صادرات کشور به عراق طی سال گذشته

کرمانشاه- سرپرست حوزه گمرکات کرمانشاه از سهم ۴۱ درصدی کرمانشاه در صادرات کشور به عراق طی سال گذشته خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات کشور ایران به کشور عراق حوزه گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۷ هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن آن از لحاظ ارزش سهم ۴۱ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۹۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده در ادامه به سهم سایر مرزهای استان کرمانشاه در صادرات به کشور عراق تاکید و بیان کرد: سهم صادرات گمرک سومار را ۴۹۱ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۹۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۹۰ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق نیز به ترتیب ۳۷۰ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ دلار به وزن ۷۲۸ هزار و ۹۵۳ تن و ۴۵ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۳۲ دلار به وزن ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تن ثبت شده است.

عباس زاده در پایان به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادراتی از مرزهای استان کرمانشاه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145559

مهمترین اخبار ایران و جهان: