نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:57

تخلف مشاوران املاک باید به حداقل برسد/رسیدگی به ۵۰۰ پرونده

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر و قانونی‌تر به مردم باید تخلفات مشاوران املاک در اردبیل به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان اردبیل اظهار کرد: نصب برچسب کیو. آر در تمامی مشاورین املاک دارای پروانه نصب و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی حقوقی برای صدور پروانه‌های تخصصی مشاوران املاک تعداد مجوزهای صادره و کمیسیون حل اختلاف را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته حل اختلاف و رسیدگی به حدود ۵۰۰ فقره پرونده در کمیسیون حل اختلاف اتحادیه مشاورین املاک شهرستان انجام شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با نظارت و هماهنگی این معاونت رسیدگی به پرونده‌های مشاوران املاک انجام شده و از ورود این پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری شده است.

آفاقی ادامه داد: باید با برنامه ریزی های زمانبندی شده در سال جاری بتوانیم تخلف بنگاه‌ها را به حداقل برسانیم و نسبت به ارتقای آگاهی‌های حقوقی مشاورین در خصوص تنظیم صحیح قراردادها با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی حقوقی اقدام کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات مقدماتی در خصوص تشکیل اتحادیه استانی با دستگاه‌های ذیربط تصریح کرد: معاونت امور اجتماعی دادگستری استان اردبیل در راستای ساماندهی مشاوران املاک در سطح استان جلسات مستمر را برگزار می‌کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اقدامات رسانه‌ای را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: یکی از اقدامات این اتحادیه در سال جاری باید ارسال پیام‌های پیشگیرانه و آموزشی به صورت مستمر با محتوای حقوقی برای کلیه مشاورین املاک باشد تا بتوان در حوزه پیشگیری، مسائل و مشکلات مبتلابه استان و چالش‌های پیش رو را حل و راهکارهای مناسبی برای آنها پیدا کرد تا از ورود پرونده‌های مربوط به املاک و اختلافی این صنف در حد قابل قبول به دستگاه قضائی جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145215

مهمترین اخبار ایران و جهان: