نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 23:59

مسجدی آباد است که تربیت‌کننده انسان در تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد محله را عمران ببخشیم، عمران به در و دیوار نیست، مسجدی آباد است که در آن مسجد جوان تربیت شود، سرباز امام زمان تربیت شود، انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود و این به دست من و شما باید شکل بگیرد، من و شما هستیم که باید مساجد را رونق بدهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امشب در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام علی (ع) گفت: راجع به امیرمؤمنان هر چه سخن گفته شود جا دارد و زبانی و بیانی نیست که بتواند حق آن بزرگوار را ادا کند، امام ما مظلوم زندگی کرد و مظلومانه هم به لقا الله پیوست اما یک عالم درس و عبرت برای شیعیان گذاشت و راه را برای آینده شیعه و مکتب باز کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ما در استان موقعیت خوبی دارد و رو به رشد است، افزود: مراکز تخصصی حوزوی که یکی از ضرورت‌های حوزه‌های علمیه است شکل‌گرفته و چندین رشته تخصصی دایر است و چندین رشته دیگر هم به زودی در استان شکل می‌گیرد تا متخصص در رشته‌های مختلف حوزوی بپروراند.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف استان کارهای فرهنگی قابل‌توجهی صورت گرفته است که گزارش آن‌ها هر ماه در جلسات شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود.

نکونام اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و به ویژه جوانان ما، گروه‌های جهادی، تشکّل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، مجموعه‌های فعال هنری و عرصه‌های مهم تبلیغی، روحانیون در روستاها و در شهرها فعال و نقش‌آفرین هستند و نباید زحماتشان نادیده گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر در جامعه شاهد بسیاری از کمبودها هم هستیم؛ ما در عرصه‌های مختلفی همچنان باید کار کنیم، در عرصه رشد جمعیت، ازدواج و طلاق، در عرصه تحکیم خانواده، در عرصه پیوند بین خانه و مسجد، در فعال شدن مساجد و کانون‌های فرهنگی و در سلامت‌بخشی به ادارات و اصناف و امثال این‌ها باید فعال شویم.

ضرورت تشکیل هیئت قرآنی خانگی در هر محله

نکونام در ادامه بیان کرد: باید هر چه بیشتر عرصه‌های قرآنی را فعال کنیم یعنی هیئت و برنامه‌های قرآنی را گسترش بدهیم، چه اشکالی دارد ما در هر مرحله‌ای یک هیئت خانگی داشته باشیم و برنامه قرآنی داشته باشیم و اهالی و جوانان آن محل هر هفته دورهم بنشینند و مفاهیم قرآن را باهم بخوانند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در خدمت مساجد محلتان باشید، نسبت به مساجد محله بی‌توجه نباشیم، مساجد محله را عمران ببخشیم، عمران به در و دیوار نیست عمران به تربیت انسان است مسجدی آباد است که در آن مسجد جوان تربیت شود، سرباز امام زمان تربیت شود، انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود و این به دست من و شما باید شکل بگیرد، من و شما هستیم که باید مساجد را رونق بدهیم.

توجه جدی به مسئله جمعیت

 وی در خصوص مسئله جمعیت و جوانی جمعیت اظهار داشت: این مسئله برای کشور بسیار مهم است برای استان ما هم مهم است، مبادا به خاطر ترس از فقر و امثال این‌ها ما نسبت به جمعیت کم‌لطفی کنیم بنابراین ایمان را در این جهت تقویت و تزریق کنیم و مسئله جمعیت را به جد موردتوجه قرار بدهیم.

نکونام افزود: نکته دیگر مسئله وحدت است، وحدت در استان را جدی بگیریم وحدت از ضرورت‌های مهم استان است از تضعیف کردن یکدیگر با هر نگاهی که داشته باشیم سودی عاید استان نمی‌شود استان را باید همدل کنیم همراه کنیم و رأفت و رحمت را بین هم زیادتر کنیم.

وی گفت: بکوشیم در قضاوت‌هایمان نسبت به امور و نسبت به یکدیگر عالمانه قضاوت کنیم، بر اساس ظن و گمان و حدس یکدیگر را ترد نکنیم، دشمنی برای یکدیگر درست نکنیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1143959

مهمترین اخبار ایران و جهان: